بهترین تور ترکیه کجاست؟ [معرفی بهترین تورهای ترکیه سال 2023]

بهترین تور ترکیه کجاست؟ اگر این سوال در ذهن شماست، جای درستی آمده‌اید. کشور ترکیه شهرهای سنتی و مدرن مختلف، سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی متنوعی دارد و یک مقصد عالی به عنوان بهترین تور خارجی برای ماه عسل به‌حساب می‌آید. سواحل دریای اژه به‌قدری زیباست که حتی یکبار هم که شده باید آن را ببینید. بهترین تور برای استانبول یکی از پرطرفدارترین تورهاست. اما شهرهای دیگر ترکیه هم زیبایی‌های خاص خود را دارند. در این مطلب از همیار تریپ سعی داریم شهرهای مختلف ترکیه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای انتخاب بهترین تور به ترکیه تصمیم درستی بگیرید.

نقشه کشور ترکیه
نگاهی به تاریخ و تمدن ترکیه

بهترین تور ترکیه کجاست؟ معرفی شهرهای مختلف ترکیه

در این قسمت از مطلب سعی داریم شهرهای مختلف ترکیه را بررسی کنیم تا برای بهترین تور ترکیه از اصفهان یا از بقیه شهرهای کشور بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. برخی از شهرهای مهم ترکیه شامل موارد زیر هستند.

  • آنکارا
  • آنتالیا
  • وان
  • ازمیر
  • ماردین
  • سیده
  • بدروم
  • قونیه
  • ترابزون
  • استانبول
  • افسوس
  • مارماریس
  • اسکی شهیر
  • کوش آداسی

1 – آنکارا

آنکارا شهری بزرگ و مدرن در ترکیه و پایتخت سیاسی این کشور به‌حساب می‌آید. این شهر سفارتخانه‌ها، دانشگاه‌های برتر ترکیه و ساختمان‌های دولتی و تجاری مختلفی را درون خود جای داده است. آنکارا در مرکز کشور ترکیه قرار دارد و منطقه بسیار مهمی از نظر حمل‌ونقل محسوب می‌شود. اگر به دیدن مراکز فرهنگی، گالری‌های هنری و موزه‌ها علاقمندید، در جواب بهترین تور ترکیه کجاست؟ می‌توانید آنکارا را انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید.

2 – ماردین یکی از زیباترین شهرهای ترکیه

ماردین یکی از نقاط تاریخی مهم و استراتژیک است و بر فراز دست بین‌‌النهرین قرار دارد. این شهر مرکز استانی با همین نام است که در جنوب ترکیه واقع شده است و اولین نقاط شکل‌گیری تمدن است. ماردین به فرهنگ‌های متفاوت و تاریخ پر فراز و نشیب معروف است. تماشای ساختمان‌های سنگی زیبا بر دامنه کوه و قدم‌زدن در کوچه‌های کهن این شهر از تفریحات گردشگران این شهر است. در سفر به این شهر از جاذبه‌های دیدنی همچون موارد زیر غافل نشوید.

صومعه دیر زعفران (Deyrulzafaran)
شهر باستانی دارا
چهل کلیسا
کلیسای مریم مقدس و غیره 
خانه های روی دامنه کوه ماردین
ماردین، شهر فرهنگ‌های متفاوت و تاریخ پر فراز و نشیب

3 – آنتالیا

بهترین تور ترکیه کجاست؟ در جواب به این سوال اگر آنتالیا را نام نبریم، واقعا کم‌لطفی کرده‌ایم. حتی اگر بهترین تور استانبول از تهران را خریداری کردید، می‌توانید آنتالیا را نیز به تور خود اضافه کنید تا از این شهر زیبا هم دیدن کرده باشید. آنتالیا شهری ساحلی است و منظره‌ای زیبا از دریای مدیترانه را دارد. این شهر پرجنب‌وجوش دارای سواحل زیبا و تفریحی، جاذبه‌های تاریخی، هتل‌ها و رستوران‌های مختلف و کوهستان‌های سرسبز است و می‌تواند یک مقصد عالی برای تفریح و خوش‌گذرانی باشد. از جاذبه‌های این شهر پرطرفدار می‌توان به برج ساعت، دروازه هادریان (Hadrian Kapısı) و خیابان‌های مدرن شهر اشاره کرد که نمی‌گذارند حوصله شما سر برود. 

4 – قونیه یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

قونیه یکی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه است که آرامگاه مولوی نیز در همین شهر قرار دارد. در قونیه مراسم درویش‌ها برپا می‌شود و در این شهر بناهایی از دوران سلجوقیان به‌جامانده که بر محبوبیت آن اضافه می‌کند. این شهر در قرون ۱۲ و ۱۳ میلادی به رونق رسید و مسجد Alaeddin هم در همین زمان ساخته شد. هرساله در زمان بزرگداشت مولانا، مراسم خاصی در این شهر برپا می‌شود. اگر می‌خواهید با اعماق تاریخ ترکیه آشنا شوید، حتما در بهترین تور ترکیبی ترکیه، به قونیه نیز سفر کنید.

5 – اسکی شهیر

شاید تابه‌حال نام این شهر را نشنیده باشید. اسکی شهیر هم یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که در بین گردشگران خیلی شناخته‌شده نیست؛ اما جاذبه‌ها و زیبایی‌های فانتزی زیادی دارد و می‌تواند پاسخ سوال بهترین تور ترکیه کجاست؟ باشد. برای اینکه خود را در کارتون‌ها تجسم کنید، سری به منطقه اودون پازاری و پارک سازووا بزنید. این شهر بسیار قدیمی است و قدمت آن به بیش از 1000 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. امروزه دانشگاه‌های آناتولی و عثمان قاضی در این شهر قرار دارد و به همین دلیل هم بیشتر از این شهر به‌عنوان یک شهر دانشجویی نام برده می‌شود. 

منطقه اودون پازاری در اسکی شهیر
بازدید از جاذبه‌ها و زیبایی‌های فانتزی

6 آشنایی با مارماریس در مطلب بهترین تور ترکیه کجاست؟

سه طرف ترکیه با دریا ارتباط دارد و شهرهای زیادی از این کشور، در کنار دریا هستند. کوه‌های اطراف مارماریس با دریای بی‌کران و زیبا، چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. در سفر به مارماریس از مکان‌های تاریخی دیدن کنید و بر ماسه‌های سفید بنشینید و به آب‌های فیروزه‌ای بنگرید. در این شهر می‌توانید از ورزش‌ها و تفریحات آبی استفاده کنید و گشت‌وگذار شبانه را تجربه کنید. با سفر به مارماریس می‌توانید سری به مکان‌های دیدنی همچون جزیره کلئوپاترا، پاموکاله و افسوس هم بزنید.

 7 – سیده (Side)

سیده در جنوب ترکیه قرار دارد و یک شهر تاریخی به‌حساب می‌آید. طبق تاریخ در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح، این شهر توسط اسکندر فتح شده است. امروزه سیده اثری تاریخی است که یک زندگی مدرن در کنار ساحل مدیترانه در آن جاری می‌باشد. معبد آپولو و آمفی‌تئاتر از بناهای تاریخی دوران رومیان و عصر هلنیستی باقی‌مانده‌اند و دیدن آن‌ها خالی‌ازلطف نیست.

8 –  وان

بهترین تور ترکیه کجاست؟ اگر برای خرید می‌خواهید به ترکیه سفر کنید، وان یکی از بهترین تورهای خارجی ارزان برای شماست. این شهر توریستی با ایران هم مرز است و به دلیل نزدیک بودن به کشور ما، گردشگران ایرانی زیادی به وان سفر می‌کنند. این شهر کوچک جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد و مراکز خرید متنوع و خوش‌قیمت آن سبب شده تا به بورس خرید پوشاک ترک تبدیل شود. قیمت مناسب این تور هم دلیل دیگری برای پرطرفدار بودن تور وان در بین ایرانی‌ها به شمار می‌آید.

 دریاچه وان در ترکیه
سفر به جذابیت های ماندگار دریاچه وان در ترکیه

9 بدروم؛ یکی از بهترین شهرهای ترکیه

بدروم یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه است که آثار تاریخی و امکانات رفاهی متنوعی دارد و افراد زیادی به این شهر سفر می‌کنند. حتی افرادی که بهترین تور استانبول از تبریز و شهرهای دیگر را خریداری کرده‌اند نیز می‌توانند تور خود را به تور ترکیبی بدورم و استانبول تبدیل کنند. در بدروم حتما سری به قلعه سنت پیتر (St. Pete) بزنید. این قلعه توسط شوالیه‌های هوسپیتالر در سال ۱۴۰۲ میلادی ساخته شده و امروزه به موزه تغییر کاربری داده است. ساحل بدورم، رستوران‌ها و مراکز خرید آن ارزش اقامت چندروزه در این شهر را تضمین می‌کنند.

10 – شهر افسوس (Ephesus)

بهترین تور ترکیه کجاست؟ برخی افراد فقط می‌خواهند بهترین تور استانبول از مشهد یا شهرهای دیگر ایران را خریداری کنند و با بقیه شهرهای ترکیه آشنا نیستند. شهر افسوس یک پکیج کامل از آثار کلاسیک قرن یکم قبل از میلاد به‌حساب می‌آید و یکی از بزرگ‌ترین شهرها در زمان امپراطوری رومیان بوده است. معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفت‌گانه باستانی در این شهر قرار دارد. آثار باستانی افسوس مجموعه‌ای از چندین سازه بزرگ و کهن هستند که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند.

از جاذبه‌های مهم این شهر می‌توان به کتابخانه سلسوس، معبد هادریان و محوطه تئاتر قدیمی اشاره کرد.

11 ازمیر

ازمیر شهری است که خود مردم ترکیه نیز برای تفریح و زندگی آن را انتخاب می‌کنند. ازمیر در همه موارد چه کار و تحصیل، چه تفریح و استراحت می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این شهر در غربی‌ترین نقطه ترکیه و در کنار دریای اژه قرار گرفته و جاذبه‌های فرهنگی زیادی دارد. در این شهر می‌توانید در ریزورت‌های لوکس 5 ستاره اقامت کنید و از تفریحات آبی مختلف لذت ببرید. پس در پاسخ به سوال بهترین تور ترکیه کجاست؟ می‌توانیم نام ازمیر را هم بیان کنیم.

ریزورت 5 ستاره در ازمیر
تجربه بهترین لحظات زندگی در هتل ریزورت

12 – استانبول

همیشه وقتی صحبت از سفر به ترکیه می‌شود، بهترین تور استانبول از کرمان و سایر شهرهای ایران در صدر انتخاب‌ها قرار دارد. این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرها در دنیاست و سالیان درازی پایتخت عثمانیان و امپراطوری بیزانس بوده است. استانبول تنها شهری است که در دو قاره قرار دارد؛ دو قسمت شهر نیز فقط با یک تنگه آبی باریک از یکدیگر جدا می‌شود. جاذبه‌های تاریخی، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، معماری باشکوه، مراکز خرید بزرگ و تفریحات متنوع سبب شده تا استانبول به یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران تبدیل شود. 

13 معرفی ترابزون در مطلب بهترین تور ترکیه کجاست؟

این شهر در شمال ترکیه قرار گرفته و در حوزه دریای سیاه عنوان پرجمعیت‌ترین و مهم‌ترین  شهر ترکیه را از آن خود کرده است. گردشگران به این شهر سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های زیبای طبیعی و  بقایای تاریخی مهم آن دیدن کنند. این شهر در جاده ابریشم قرار دارد و به همین دلیل هم از لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد. از بقایای قلعه‌های این شهر، مساجد، کلیسا‌ها و موزه‌ها دیدن کنید. اگر اهل خرید هستید به فروشگاه‌های شهر سر بزنید و برای تفریح نیز از جنگل‌ها و کوه‌های چشم‌نواز و سواحل زیبای دریای سیاه دیدن کنید

فصل‌های پاییز و بهار بهترین زمان تور ترکیه و تماشای زیبایی‌های ترابزون به‌حساب می‌آیند و تور ترابزون در این دو فصل متقاضیان زیادی دارد.

14 – کوش آداسی؛ جزیره پرندگان

این شهر در کنار دریای اژه قرار دارد و دارای سواحلی به طول بیش از 40 کیلومتر است. کوش‌آداسی در فاصله 90 کیلومتری از جنوب ازمیر واقع شده است. سوال بهترین تور ترکیه کجاست؟ را به یاد بیاورید. می‌توان کوش آداسی را یکی از بهترین تورهای ترکیه دانست، دلیل آن نیز با 500 هزار گردشگری که تابستان به این شهر می‌آیند، مشخص می‌شود. در سفر به این شهر به بازدید مراکز تاریخی و باستانی بروید و از زندگی شبانه، تفریحات آبی و سواحل شنی زیبا لذت ببرید. شهرهای باستانی میلتوس و دیدیما برخی از این دیدنی‌ها هستند که نباید از تماشای آن‌ها غافل شوید.

شهر باستانی میلتوس در ترکیه
گذر از تاریخ در بازدید از شهر میلتوس

15 فتحیه؛ الماسی گمشده در ترکیه

این شهر به سواحل و محیط بندری شهرت دارد. این شهر برای هر فرد با هر سلیقه‌ای سازگار است و ترکیبی از بقایای باستانی، کوه‌ها و سواحل می‌باشد. دیدنی‌های این شهر شامل موارد زیر هستند که بازدید از آن‌ها خالی‌ازلطف نیست که تاریخی از جنگ‌های جهانی، قرون‌وسطی و 3000 سال قبل از میلاد مسیح را به همراه دارند.

  • گورهای صخره‌ای فتحیه
  • بقایای شهر تلوس
  • شهر متروکه کاراکوی
  • کلیسا‌های جزیره گمیلر
  • تنگه ساکلیکنت 
  • سواحل و تفریحات آبی

کلام آخر مطلب بهترین تور ترکیه کجاست؟

ترکیه یکی از کشورهای توریستی در جهان است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این مطلب از همیار تریپ سعی کردیم به سوال بهترین تور ترکیه کجاست؟ پاسخ دهیم. در این راستا 14 تا از مهم‌ترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کردیم تا شاید در انتخابتان به شما کمک کند. البته به این نکته هم باید دقت کنید که بهترین، یک کلمه نسبی و سلیقه‌ای است و هرکس باید بسته به شرایط خود بهترین تور را انتخاب کند. برخی افراد بهترین تور استانبول زمینی را خریداری می‌کنند، برخی دیگر به دنبال بهترین تور استانبول از شیراز هستند، عده‌ای نیز اصلا نمی‌خواهند به استانبول سفر کنند و مقاصدی همچون آنتالیا و مارماریس را ترجیح می‌دهند.

به‌هرحال فرقی ندارد بهترین تور استانبول از نظر کاربران کدام است، شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و شرایط خود تور مناسب را انتخاب کنید. همچنین باید بسته به شهر موردنظر، بهترین زمان تور ترکیه را انتخاب کنید. کارشناسان همیار تریپ در این مسیر در کنارتان هستند. 

سوالات متداول

 

این انتخاب کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برای خرید می‌توانید وان و استانبول را انتخاب کنید و برای تفریحات آبی آنتالیا و مارماریس.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.