دهکده جهانی دبی را بشناسید + [عکس‌های دهکده جهانی دبی]

دهکده جهانی دبی با 26 غرفه از 90 فرهنگ متفاوت در دنیا توانسته به یکی از جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شود. این مراسم که به شکل یک نمایشگاه بین المللی هر ساله در دبی برگزار می شود، در فضایی به مساحت 5242 متر مربع به فرهنگ های مختلف بین المللی می پردازد. دهکده ی جهانی دبی می تواند جاذبه ای فوق العاده و سرگرم کننده برای توریست های ایرانی در بین بهترین جاهای دیدنی دبی محسوب شود و اگر قصد سفر با تورهای خارجی به دبی را دارید حتما از این مکان بازدید کنید. در ادامه‌ی این مقاله از همیار تریپ می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دهکده جهانی دبی بدست آورید.

دهکده جهانی دبی، بزرگترین مکان تفریحی در خاورمیانه
دهکده جهانی دبی، بزرگترین مکان تفریحی در خاورمیانه

تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی در سال 1997 افتتاح گردید و ابتدا به عنوان یک مال یا مرکز خرید کوچک به آن نگاه می شد. اما وقتی که سازندگان این دهکده با استقبال زیاد و قابل توجهی روبرو شدند تصمیم به گسترش این پروژه گرفتند به شکلی که در سال های اخیر به بازدید حدود 10.000.000 نفر هم رسیده است.

مکان قرارگیری و ساخت دهکده جهانی دبی در مکان فعلی نبود و پس از موفقیت های پی در پی از روبروی شهرداری دبی به این مکان انتقال پیدا کرد. این مکان که دارای مساحت 1.600.000 متر مربعی است توانسته یک جهان کوچک را با دسترسی عالی در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد تا شما با عوض شدن غرفه ها از آفریقا به آسیا و از آسیا به اروپا یا آمریکا برسید.

در بیست‌وسومین فصل دهکده که در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و به‌مدت ۱۶۶ روز برگزار شد، تعداد بازدیدکنندگان به بیش از ۷,۰۰۰,۰۰۰ نفر رسید. تراکنش این پارک موضوعی در مجموعه ۲۳ فصل مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد درهم بوده است.

عکسهای دهکده جهانی دبی
عکسهای دهکده جهانی دبی

معرفی دهکده جهانی دبی

جذب گردشگر و توریستی بودن یک کشور می تواند به اقتصاد آن کشور کمک بسیاری کند. کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص امارات و شهر دبی توانسته اند در این مسیر قدم های بزرگی را بردارند و به موفقیت برسند. در حال حاضر طبق آمار این مکان در بین 4 مقصد محبوب گردشگری قرار دارد و از بهترین جاهای دیدنی دنیا به شمار می رود.

هزینه دهکده جهانی دبی بسیار کمتر از درآمد فعلی آن بوده است. به شکلی که در سال های اخیر درآمد این دهکده به مبلغی معادل 15میلیارد درهم رسیده است. این پروژه موفق فعلا متوقف نشده و سالیانه در حال گسترش و وسیع تر شدن است.

نکته ای که در مورد بازدید از این مکان باید در نظر داشته باشید این است که دهکده جهانی دبی یا همان گلوبال ویلیج دبی فقط در برخی از ماه های سال برگزار می شود. با توجه به آب و هوای گرم این منطقه و به دلیل حجم زیاد مسافران در فصول سرد سال، این دهکده بیشتر در این ماه ها برگزار می شود.

معرفی دهکده جهانی دبی در همیار تریپ
معرفی دهکده جهانی دبی در همیار تریپ

دهکده جهانی دبی کجاست؟

برای رفتن به دهکده جهانی دبی راه های مختلفی در نظر گرفته شده و دسترسی مناسبی برای رسیدن به آن تعبیه شده است. این جاذبه گردشگری در خروجی 37 جاده شیخ زاید قرار گرفته و 25 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. برای رفتن به این محل با اتوبوس باید به ایستگاه الغبیبه بروید و برای رفتن به دهکده جهانی دبی با مترو می توانید به ایستگاه های زیر مراجعه کنید:

  • ایستگاه مترو اتحاد
  • ایستگاه مترو رشیدیه
  • ایستگاه مترو مرکز خرید امارات

ساعت بازدید ازدهکده جهانی دبی

یکشنبه تا چهارشنبهاز ساعت 16 تا نیمه های شب
پنجشنبه تا جمعهاز ساعت 16 تا 1 بامداد
دوشنبه هامخصوص بانوان و کودکان

دهکده جهانی دبی کجاست؟
دهکده جهانی دبی کجاست؟

قیمت بلیط ورودی دهکده جهانی دبی

قیمت دهکده جهانی دبی هر ساله متفاوت است اما به نسبت امکاناتی که برای شما فراهم می کند همیشه قیمت پایینی دارد. در سال 2022 قیمت بلیط ورودی فقط 20 درهم بوده و با استفاده از اپلیکیشن و وب سایت این قیمت به 15 درهم می رسد. همچنین کودکان زیر 3 سال و افراد با سن بالای 65 سال معاف از پرداخت هزینه هستند.

بلیط های دهکده در دو  صورت عرضه می شود که عبارتند از: بلیط ولیو و بلیط هر روزه. بلیط ولیو یا Value Ticket فقط یکشنبه تا چهارشنبه اعتبار دارد، اما بلیط هر روزه یا Any Day Ticket هر روز هفته را اعتبار دارد و با آن مجوز حضور در هر روز هفته را خواهید داشت.

غرفه ها

در دهکده جهانی دبی غرفه های مختلفی که نماینده‌ی 78 کشور دنیا هستند وجود دارد. تا آوریل سال 2023 قرار است غرفه های جدیدتر و به روز تری به این دهکده اضافه شود. آخرین تغییراتی که در این مکان به وجود آمده است مربوط به بازگشایی غرفه های الصنعا و بنیاد خلیفه است. از این غرفه ها برای معرفی کارآفرینان اماراتی استفاده می شود.

کشورهایی که در این مکان غرفه دارند عبارتند از: امارات، قطر، بحرین، ایران، عربستان، افغانستان، پاکستان، فلسطین، چین، آمریکا، مصر، کشورهای اروپایی، عمان، ژاپن، ترکیه، یمن، روسیه، لبنان، هند، کره جنوبی، کشورهای آفریقایی، تایلند، مراکش، سوریه و …

از جمله غرفه های دهکده دبی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مراکز خرید
  • رستوران ها با غذاهای بین المللی
  • بخش کارناوال شامل 100 ها بازی دیجیتالی و 25 بازی مبتنی بر مهارت
  • سالن نمایش و تئاتر
  • سینما
  • سالن کنسرت
  • خرده فروشی ها
  •  غرفه های بازار بین المللی

نمایش ها و کنسرت ها

همانطور که گفتیم یکی از غرفه ها در دهکده جهانی دبی مربوط به بخش کنسرت ها، نمایش ها و تئاتر ها می شود. در این محل شما هر شب می توانید از 200 اجرای زنده موسیقی با اجرای بیش از 400 خواننده و گروه موسیقی بهره ببرید. از جمله آنها می توان به گروه موسیقی Glitz و London Calling اشاره کرد. شما در این محل می توانید از اجرای نمایش به سبک اپرا هم لذت ببرید.

برگزاری کنسرت در دهکده جهانی دبی
برگزاری کنسرت در دهکده جهانی دبی

اما موسیقی در کنار رقص جذابیت بیشتری خواهد داشت. گروه های رقص مختلف از کشورهای جهان در این مکان حضور دارند و به اجرای رقص برای بینندگان می پردازند. یکی از آنها گروه رقص بمبئی است که توانست جایزه‌ی بهترین رقص در سال 2020 را از آن خود کند.

اما اگر به این بخش ها علاقه ندارید و به دنبال هیجان بیشتری در دهکده جهانی دبی هستید می توانید به سراغ نمایش های بدلکاری، نورافشانی، تئاتر کودکان، تئاتر بزرگسالان و سینماها بروید. در این محل شما با گزینه های متنوعی از سرگرمی و هنر روبرو هستید و معمولا هر سال بهترین های دنیا در این دهکده به اجرای کارهای خود می پردازند.

شکم گردی و بازار سوغات

در سالیان اخیر در تمام کشورهای دنیا، غذاهای خیابانی رونق زیادی گرفته اند و توانسته اند پای خود را به دهکده جهانی دبی هم باز کنند. شما با حضور در این محل می توانید از غرفه های غذای خیابانی کشورهای مختلف که پیش تر نام برده شد بازدید کنید.

در کنار این غرفه های خوراکی که می تواند بخش جذابی برای مسافرین باشد، غرفه های صنایع دستی مربوط به کشورهای حاضر در دهکده حضور دارند. کشورهای آسیای شرقی در این مکان حضور فعال تری داشته و شما می توانید به خرید صنایع دستی کشورهای اندونزی، ویتنام، نپال، فیلیپین، لائوس و … بپردازید.

منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه در دهکده جهانی دبی

یکی از جاذبه های گردشگری در دهکده جهانی، منطقه پیتر خرگوشه نام دارد. این منطقه که از سال 2021 شروع به فعالیت کرده است و به یاد شخصیت های کارتونی محبوب کودکان ساخته شده، از بخش های مختلفی تشکیل شده است. این بخش ها عبارتند از:

هزارتوی تربچه

 هزارتو یکی از بازی های نوستالژی و جذاب کودکی همه‌ی ما بوده است. در این منطقه می توانید ذهن فرزندان خود را به چالش بکشید تا با حضور در این منطقه بتوانند به دنبال راه خروج از هزارتو باشند.

منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه و ناتکین سنجابه در دهکده جهانی دبی
منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه و ناتکین سنجابه در دهکده جهانی دبی

شکار گنج 

اگر کارتون پیتر خرگوشه را دیده باشید احتمالا بازی های این منطقه هم برایتان آشنا خواهد بود. یکی از بازی ها شکار گنج نام دارد که بر اساس داستان پیتر خرگوشه طراحی شده است. در این بازی فرزندان شما باید به صورت انفرادی یا گروهی به دنبال باز کردن صندوقچه گنج باشند و ساعت ها با این چالش سرگرم خواهند شد.

کافه پیتر خرگوشه

با توجه به این موضوع که کودکان و فرزندان شما در حال بازی هستند و احتمالا حوصله‌ی شما سر خواهد رفت، کافه ای برای بزرگسالان در این منطقه ساخته شده است. شما در این کافه می توانید با خیالی آسوده قهوه و نوشیدنی بنوشید و فرزندانتان مشغول بازی های مهیج باشند.

شهربازی نوتکین سنجابه

شاید کمتر مکان تفریحی را در دنیا پیدا کنید که همه‌ی امکانات تفریحی برای کودکان را فراهم کرده باشد. شهربازی هم قسمت مهیج دیگری از این منطقه‌ی تفریحی است که می توانید از آن استفاده کنید.

شهربازی نوتکین سنجابه، شهربازی مخصوص کودکان
شهربازی نوتکین سنجابه، شهربازی مخصوص کودکان

باغ مک گرگور

در سالیان اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بازی بیش از حد کودکان با موبایل یا دستگاه های دیجیتالی، سعی شده است مکان هایی برای یادگیری و فعالیت جسمانی کودکان ساخته شود. باغ مک گرگور می تواند باغبانی را به فرزندان شما بیاموزد و برای مدتی آنها را با گیاهان و طبیعت آشنا کند. نکته‌ی جالب توجه این منطقه هدیه‌ی آن است که کودک شما هر چیزی که کاشته و هر گیاهی که برداشت کرده است را به عنوان سوغاتی دریافت می کند.

فروشگاه خرده فروشی

خرید برای کودکان هم لذتی است که در این منطقه تجربه می کنید. در قسمت آخر منطقه‌ی پیتر خرگوشه از دهکده جهانی دبی، شما می توانید برای کودکان خود اسباب بازی و بازی های فکری خریداری کنید.

موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی دبی

دهکده جهانی دبی یک جهان کامل از مراکز تفریحی، موزه های هنری و امکانات رفاهی را برای شما فراهم می سازد. یکی از موزه های هنری عجیب در کل دنیا همین موزه است. با حضور در موزه باور میکنی یا نه ریپلی می توانید از 250 اثر هنری شگفت انگیز، گالری عکس، مجسمه های مختلف و قدیمی و حتی مومیایی ها، بازی های فکری و … بازدید نمایید.

اما این موزه فقط هنری نیست و می تواند برای نوجوانان و کودکان هم جای هیجان انگیز و شگفت آوری باشد. با توجه به وجود سینما چند بعدی، گالری، هزارتو، بانجی جامپینگ و … این موزه، موزه ای متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که با حضور در این موزه به فروشگاه ها و کافه های مختلف هم دسترسی خواهید داشت.

موزه باور میکنی یا نه ریپلی در دهکده جهانی دبی
موزه باور میکنی یا نه ریپلی در دهکده جهانی دبی

دروازه شادی، راهی برای کوتاه شدن مسیر بازدیدکنندگان

دهکده جهانی دبی سالانه آماده میزبانی از چندین میلیون نفر از سرتاسر دنیا بوده و به همین دلیل با ترافیک جمعیتی مواجه می شود. راهکار جدیدی که برای حل این مشکل استفاده شده است افتتاح ورودی دیگری برای این مجموعه به نام دروازه شادی بوده است. این ورودی که در سال 2022 افتتاح شد علاوه بر کاهش ترافیک توانسته است مسیر را برای بازدیدکنندگان کوتاه تر سازد. معماری دهکده جهانی دبی با توجه به زیرساخت های لازم و فضای وسیعی که در اختیار دارد همیشه در حال گسترش بوده است.

امکانات رفاهی دهکده جهانی دبی

در این دهکده‌ی بزرگ و زیبا امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی برای مسافران تعبیه شده است. دبی به عنوان یکی از مهمترین و بهترین مناطق گردشگری دنیا امکانات فوق العاده ای را برای مهمانان جاذبه های گردشگری خود تدارک می بیند که دهکده جهانی دبی هم از این قاعده مسثنا نیست. در ادامه به معرفی این امکانات می پردازیم.

کابانا، اتاقک چوبی کنار ساحل

دبی برای جذب گردشگر هزینه های زیادی را می پردازد و تمام امکانات رفاهی لازم را فراهم می سازد. یکی از استراحتگاه های جذاب کنار ساحل را در دهکده دبی خواهید دید. این اتاقک چوبی یا حصیری شکل یک استراحتگاه معمولی محسوب نمی شود و می توان آن را یک هتل کوچک دانست. شما در کابانا یک پیشخدمت خصوصی خواهید داشت و برایتان اجراهای شگفت انگیزی اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید که باید این اتاقک ها را رزرو کنید.

امکانات رفاهی دهکده جهانی دبی
امکانات رفاهی دهکده جهانی دبی

خیابان شادی، خیابان پنیری در دبی

شاید آرزوی بچگی خیلی از افراد داشتن خانه ای به شکل غذا بوده است. این خیابان از جنس پنیر نیست، اما در گوشه و کنار آن غرفه های غذاهای پنیری را مشاهده می کنید. با پیاده روی در این خیابان می توانید از پیتزا پنیری، مک اند چیز، سیب زمینی پنیری، پنیرهای معروف سوئیسی و … میل کنید و لذت ببرید.

رستوران و کافه با غذاهای بین المللی

در سرتاسر دهکده جهانی دبی می توانید به انواع رستوران ها و کافه ها دسترسی داشته باشید تا علاوه بر آشنا شدن با غذاهای بین المللی و فرهنگ اقوام دیگر جهان، خستگی پیاده روی هم از تنتان به در شود. غذاهای خیابانی در این منطقه از استقبال زیادی برخوردار است و بیشتر غرفه های آن مربوط به ترکیه و ایتالیا می شود.

شکم گردی در دهکده جهانی با رستوران ها و کافه های بین المللی
شکم گردی در دهکده جهانی با رستوران ها و کافه های بین المللی

بازار چات هندی، مركز غذاهای تند

از جذابیت های هند غذاهای تند و خیابانی این کشور است. شما می توانید با مراجعه به بازار چات هندی از ساندویچ ها و سمبوسه های تند هندی لذت ببرید. 

بازار شناور، چشیدن طعم غذای آسیای شرقی

در این مقاله همانطور که گفتیم یکی از جذابیت های دهکده جهانی دبی، حضور غرفه های مرتبط با 78 کشور از دنیا است. آسیای شرقی با طبخ غذاهای دریایی در بازار شناور به فعالیت میپردازد و کشورهای اندونزی، مالزی، ویتنام، هنگ کنگ و … در این غرفه ها حضور دارند.

بازار راه آهن، نمونه ای از بازار بانکوک در دهکده جهانی

در پایتخت کشور تایلند یعنی بانکوک یک بازار راه آهن وجود دارد که این قسمت از دهکده جهانی دبی هم برگرفته از این بازار ساخته شده است. شما در این بازار خوش رنگ و لعاب می توانید به شهر بستنی ها و شیرینی ها برسید. احتمالا یکی از بهترین منطقه ها در دهکده برای فرزندان شما همین بخش باشد. انواع کیک و بستنی و دسر در این محل برای شما در دسترس خواهد بود.

پارکینگ با ظرفیت وسیع

پارکینگ دهکده جهانی دبی از دو بخش تشکیل می شود که یکی از آنها به صورت رایگان و دیگری به شکل VIP می باشد. این پارکینگ که از بزرگترین پارکینگ های خاورمیانه محسوب می شود برای حدود 20.000 خودرو گنجایش دارد.

تجربه‌ی بازی‌های هیجان انگیز در دهکده جهانی دبی

در گذشته با بازی های تکراری در مکان های تکراری مواجه بودیم و این دهکده جهانی دبی بود که توانست دگرگونی عجیبی را در این حوزه ایجاد کند. شما با انتخاب تور دبی و بازدید از این مجموعه‌ی عظیم به بازی های منحصر به فرد این مجموعه دسترسی خواهید داشت. در ادامه با انواع بازی های محبوب آن آشنا خواهید شد.

مجموعه بازی های هیجان انگیز دهکده جهانی دبی
مجموعه بازی های هیجان انگیز دهکده جهانی دبی

فلای فرانس، پرواز را تجربه کنید

بازی فلای فرانس برای افراد بزرگسال ساخته شده و تا حد ممکن نباید بیماران قلبی آن را تجربه کنند. افزایش آدرنالین در این بازی به شکل عجیبی بالاست و شما پرواز را به وسیله‌ی آن تجربه می کنید. این بازی برای 12 نفر طراحی شده است.

شانگ های، پرواز در ارتفاع 85 متری

ارتفاع این وسیله به 85 متر می رسد و به شکل ها مختلف شما را در هوا می چرخاند. شاید مشابه این بازی را در شهربازی های تهران و ایران هم دیده باشید اما ارتفاع این وسیله بسیار بیشتر از وسایل داخلی بوده و برای شما تجربه ای به یاد ماندنی را ثبت خواهد کرد. ظرفیت این وسیله در هر بار 32 نفر است.

بازی شانگ های در دهکده جهانی دبی
بازی شانگ های در دهکده جهانی دبی

برج جهانی، سقوط آزاد 85 متری

ارتفاع همیشه یکی از ترس ها و البته هیجان آور ترین اتفاقات برای انسان محسوب می شود. شما با این برج در دهکده جهانی دبی که بلندترین برج بازی در این کشور است می توانید سقوط آزاد را تجربه کنید.

اسلینگ شات آتن، پرواز با منجنیق

این بازی که از گران قیمت ترین بازی های دهکده جهانی محسوب می شود، به وسیله‌ی منجنیق شما را پرتاب می کند. اما از این اتفاق نترسید چون شما با طناب بسته شده اید و تمام نکات ایمنی جهت حفظ سلامت شما رعایت شده است.

اسلینگ شات آتن در دهکده جهانی
اسلینگ شات آتن در دهکده جهانی

سرزمین ترن هوایی

ترن هوایی از وسایل قدیمی شهربازی ها و البته یکی از محبوب ترین ها در این حوزه است. اما تنوع این ترن ها بیشتر و البته هیجان انگیزتر شده است. شما با مراجعه به دهکده جهانی دبی می توانید به انواع ترن هوایی دسترسی داشته باشید که از جمله آنها می توان موارد زیر را نام برد:

  • جزیره خیال یا Fantasy Island
  • کریزی گلف راید یا Crazy Golf Ride
  • لوپ فایتر یا Loop Fighter

مسکو مکس، مثل آونگ آویزان شوید

Moscow Max ممکن است به مزاج بسیاری از افراد خوش نیاید. این وسیله شما را با سرعت جت مانند یک آونگ تکان می دهد و می چرخاند. ممکن است با این تجربه، حالت تهوع به شما دست دهد و به اندازی کافی از آن لذت نبرید. اما به هر حال این تجربه‌ی عجیب هم در دهکده جهانی دبی برای شما فراهم است.

مسکو مکس، تجربه ای هیجان انگیز در دبی
مسکو مکس، تجربه ای هیجان انگیز در دبی

هونولو‌لوپ، چرخش در ارتفاع 63 متری

یکی دیگر از بازی های گران قیمت در این مجموعه Honolo-Loop نام دارد.این بازی که دارای ظرفیت 20 نفره است شما را در ارتفاع 63 متری بالا برده و در این ارتفاع می چرخاند. برای تجربه‌ی این بازی باید از سن مورد نظر و قانونی برخوردار بوده و بیماری خاصی نداشته باشید.

سرسره آبی میامی

عبور از یک تونل 240 متری در سرسره های آبی پر پیچ و خم را فقط در دهکده جهانی دبی می توان تجربه کرد. پس از آن هم به رودخانه ای می رسید که می توانید در آن شنا کنید و از این مکان تفریحی لذت ببرید.

پیست تگزاس، تجربه‌ی فرمول یک

اگر عاشق ماشین سواری و مسابقه هستید می توانید به این پیست مراجعه کنید. در این پیست می توانید رانندگی با ماشین های فرمول یک، جیپ، موتور سیکلت و انواع ماشین های مسابقه را تجربه کنید. این بازی برای کودکان و خانواده ها بسیار مناسب است و می توانید کنار فرزند خودتان این بازی را تجربه کنید.

پیست تگزاس در دهکده جهانی، تجربه‌ی فرمول یک
پیست تگزاس در دهکده جهانی، تجربه‌ی فرمول یک

سوالات متداول

ساعت کاری از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا نیمه های شب و روزهای دیگر از ساعت 16 تا 1 بامداد است. روزهای دوشنبه فقط ورود بانوان و کودکان مجاز است.

قیمت بلیط در سال 2022، 20 درهم بود که در صورت خریداری از طریق اپلیکیشن یا وب سایت به 15 درهم کاهش پیدا می کند. هزینه بازی ها و امکانات رفاهی به صورت جداگانه گرفته می شود.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.