بهترین زمان سفر به تایلند کی هست؟

بهترین زمان سفر به تایلند کی هست؟ این سوالی است که قبل از سفر به کشور تایلند باید به دنبال پاسخ آن باشید تا بتوانید سفر بهترین را تجربه کنید. تایلند به عنوان یکی از کشورهای توریستی شرق آسیا محسوب می شود و با جاذبه های تاریخی و تفریحی خود توانسته است رونق خوبی در صنعت گردشگری ایجاد کند. از بانکوک گرفته تا پوکت می توانند بهترین جاذبه های تفریحی را برای شما فراهم کنند و زیبایی های سفر شما به تایلند را دوچندان کنند، اما لازمه‌ی این موضوع، آگاهی کافی نسبت به آب و هوا، شرایط و دیگر موارد در مورد تایلند است. در این مقاله از همیار تریپ قصد داریم بهترین زمان سفر به تایلند را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان سفر به تایلند از نظر آب و هوا

آب و هوای تایلند همانند همسایه های خود یعنی مالزی، اندونزی، لائوس و … نیمه گرمسیری و گرمسیری مرطوب می باشد. میانگین دمای همیشگی در تایلند 30 درجه سانتی گراد است که نشان می دهد اکثر اوقات آب و هوای گرم و شرجی مهمان این کشور می باشد. 

اگر بازه‌ی زمانی اسفند تا خرداد را برای سفر به تایلند انتخاب کنید با آب و هوای گرمی مواجه خواهید شد که دمای آن تا 40 درجه سانتی گراد هم خواهد رسید. اما اگر بازه‌ی زمانی تیر تا مهر را انتخاب کنید، گرفتار باران های موسمی خواهید شد که اجازه‌ی هیچ گونه تفریحی را به شما نخواهند داد. در واقع این دو فاصله زمانی که نامبرده شد از بدترین زمان ها برای سفر به تایلند محسوب می شوند که بهتر است در این ماه ها به تایلند سفر نکنید.

اما بهترین زمان سفر به تایلند کی هست؟ با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجا کسب کرده اید احتمالا به پاسخ این سوال رسیده اید. ماه های آبان تا اسفند را می تواند بهترین زمان برای سفر به تایلند دانست که آب و هوای خنک و کم بارش را شامل می شوند. هزینه سفر به تایلند با تور تایلند در این مقطع زمانی بالاتر از دیگر ماه هاست و باید هزینه بیشتری را بپردازید.

بهترین زمان سفر به تایلند از نظر آب و هوا
بهترین زمان سفر به تایلند از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به پوکت کی هست؟

یکی از سواحل غربی که در تایلند مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می گیرد، سواحل پوکت است. البته سواحل دیگری مانند کرابی، خائو لک، کوه لانتا، کوه کود، کوه چانگ و جزیره کو فی فی در غرب تایلند قرار دارند که از جاذبه های گردشگری در این کشور محسوب می شوند. 

اگر می خواهید بدانید بهترین زمان سفر به تایلند کی هست و چه زمانی باید به سواحل غربی این کشور سفر کنید، باید در پاسخ به ماه های آبان تا فروردین اشاره کنیم. در این مقاطع زمانی آب و هوای نسبتا خنک و بادهای خنکی در تایلند به وزیدن می گیرد که می تواند به بالا رفتن کیفیت مسافرت شما کمک کند. 

اگر برای مرور تجربیات سفر به تایلند نی نی سایت را مطالعه کنیم می توانیم نظرات در مورد سفر به پوکت را مشاهده کنیم که تمامی نظرات بر این موضوع دلالت دارند که آبان تا فروردین را برای سفر انتخاب کنید. این مقطع زمانی با توجه به افزایش گردشگران هزینه ها را بالاتر می برد اما به هر حال آب و هوای مناسب ارزش این موضوع را دارد.

بهترین زمان سفر به پوکت تایلند کی هست؟
بهترین زمان سفر به پوکت تایلند کی هست؟

بهترین زمان سفر به پاتایا کی هست؟

پاتایا یکی از معروف ترین مناطق شرق تایلند به حساب می آید که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. سواحل شرقی و جاذبه های گردشگری این منطقه عبارتند از:

  • کوه سامویی
  • کوفان نگان
  • کوه تائو
  • خانوم
  • هوآ هین
  • چا آم

در بین جاذبه های گردشگری شرقی کشور تایلند، پاتایا شرایط متفاوتی نسبت به دیگر مکان ها دارد. آب و هوای پاتایا به شکلی است که از اسفند تا اردیبهشت گرمای شدیدی بر شهر غالب می شود. گرمای این منطقه بسیار شرجی و غیرقابل تحمل است، بنابراین این مقطع زمانی کم بازدید ترین زمان برای پاتایا محسوب می شود. اما بهترین زمان برای سفر به پاتایا تایلند، از آذر ماه تا اوایل اسفند است. شما در این بازه‌ی زمانی آب و هوای خنک تایلند را حس می کنید و می توانید از تمام امکانات رفاهی و تفریحی پاتایا لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به پاتایا کی هست؟
بهترین زمان سفر به پاتایا کی هست؟

بهترین زمان سفر به بانکوک

اگر می خواهید بدانید بهترین زمان سفر به تایلند کی هست باید به آب و هوای پایتخت این کشور یعنی بانکوک توجه داشته باشید. بانکوک به عنوان یکی از اصلی ترین و توریستی ترین شهرهای تایلند دارای هوای گرم و مرطوب است. البته شرایط جوی در این شهر به شکلی است که در تمام سال می توانید به آن سفر کنید و محدودیتی برای شما وجود ندارد. ولی به هرحال بهترین تایم برای سفر به بانکوک از نظر جوی، آذر ماه تا اسفند می باشد.

بهترین زمان سفر به بانکوک کی هست؟
بهترین زمان سفر به بانکوک کی هست؟

ارزانترین زمان سفر به تایلند کی هست؟

یکی دیگر از معیارهای مهمی که در انتخاب زمان سفر اهمیت دارد، بحث قیمت تور و یا دیگر هزینه های مسافرت است. با توجه به این مسئله که سفر زمینی به تایلند برای شما امکان پذیر نیست به هر حال باید هزینه‌ی زیادی را بابت بلیط هواپیما بپردازید، بنابراین ارزانترین حالت سفر به تایلند هم قیمت پایینی ندارد. 

اگر نظرات در مورد سفر به تایلند را مطالعه کنیم متوجه می شویم که سفر مجردی به تایلند به صرفه تر بوده و باعث کاهش هزینه ها می شود. اما اصلی ترین نکته برای کاهش هزینه ها، سفر به این کشور در فصول گرم سال است. اگر از اردیبهشت تا مهر ماه که آب و هوا گرم و بارانی است به تایلند سفر کنید هزینه‌ی خیلی کمتری را متحمل خواهید شد.

تور خارجی ارزان تایلند در این مقاطع زمانی معمولا تخفیف های ویژه ای را شامل می شوند. یکی از مزایای سفر در این زمان به تایلند، خلوت بودن شهرها است. شما می توانید در این موقع از سال به راحتی به تمام امکانات رفاهی و تفریحی تایلند دسترسی داشته باشید و از ساحل های خلوت تری بهره مند شوید.

ارزانترین زمان سفر به تایلند کی هست؟
ارزانترین زمان سفر به تایلند کی هست؟

بهترین زمان برای تماشای سواحل تایلند

اگر تا به اینجای کار شاید تصمیم گرفته باشید که در فصل تابستان به تایلند سفر نکنید، باید این قسمت از مقاله را مطالعه کنید. بهترین زمان برای تماشای سواحل تایلند، فصل تابستان است که نسیم خنک دریا به سمت شما می وزد و اکثر تفریحات دریایی با کمترین هزینه در اختیار شما قرار می گیرند.

بهترین زمان برای تماشای سواحل تایلند
بهترین زمان برای تماشای سواحل تایلند

خطرات سفر به تایلند

کشور تایلند همانقدر که زیباست شامل خطرات فراوانی هم می شود. اگر کمی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند آشنایی داشته باشید متوجه خطرات این کشور خواهید بود. خطرات سفر به تایلند که باید مراقب آنها باشید را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دست ندادن با مردم؛ مردم تایلند با غریبه ها دست نمی دهند
  • غذا خوردن با چنگال احترامی به مردم تایلند تلقی می شود
  • مراقب خطر راننده های توک توک (وسیله نقلیه سه چرخ) باشید
  • مراقب اجناس تقلبی فروشگاه ها باشید
  • به تصاویر و مجسمه های بودا بی احترامی نکنید
  • ورود به مکان های عمومی بدون کفش الزامی است

کلام آخر

شما با مطالعه‌ی این مقاله به پاسخ این سوال که بهترین زمان سفر به تایلند کی هست می رسید. در این مقاله سعی کردیم از جنبه های مختلف سفر به تایلند را مورد بررسی قرار دهیم تا بهترین زمان را برای سفر به شهرهای مختلفی مانند بانکوک، پاتایا و پوکت انتخاب کنید.

سوالات متداول 

آبان تا اسفند بهترین زمان برای سفر به تایلند است.

بدترین زمان سفر به تایلند، فصل بارش های موسمی است که از تیر تا مهر را شامل می شوند.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.