بهترین تورهای تهران [معرفی تورهای تهران گردی ارزان]

بهترین تورهای تهران را می توان جز بهترین تورهای داخلی بانوان معرفی کرد، تهران یکی از شهرهای قدیمی و با اصالت ایران است که سال‌های متمادی به عنوان پایتخت معرفی می‌شد و همچنان به عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شود. این قدمت موجب شده تا جاذبه‌های تاریخی متعددی از جمله کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، موزه آبگینه، موزه جواهرات، خانه‌های تاریخی، شمس العماره و… در پایتخت خودنمایی کنند و ساعاتی دلنشین را برای گردشگران مختلف، رقم بزنند.

این شهر یکی از شهرهای پرجمعیت در جهان است و به همین دلیل امکانات رفاهی بسیار زیادی را در اختیار اقشار مختلف جامعه می‌گذارد؛ بنابراین در هنگام مراجعه به آن می‌توانید تمامی فرهنگ‌های ایران را به صورت یک‌جا مشاهده کنید و از سوغات همه آن‌ها بهره ببرید. با انتخاب یکی از بهترین تورهای تهران می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر بازدید کنید. با تور تهرانگردی ارزان، ساعات خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. گفتنی است که تهران یکی از مهم ترین مقاصد در بهترین تور های داخلی به شمار می آید.

مکان های دیدنی تهران

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای رفتن به تور داخلی تهران گردی باید به آن توجه داشته باشید انتخاب بهترین مکان برای بازدید است. به عبارت بهتر با شناخت جاذبه‌های گردشگری شهر تهران می‌توانید تور مناسب خود را پیدا کنید و با ثبت نام در آن، ساعات خوشی را در این شهر رقم بزنید.

ناگفته نماند که جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به قدری زیاد است که برای سر زدن به آن‌ها حداقل به چند روز زمان نیاز دارید. از جمله بهترین جاهای دیدنی شهر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)

بزرگ‌ترین موزه ایران که آثار باستانی گران‌قدری در آن نگهداری می‌شود، موزه ایران باستان است و اهمیت بسیار زیادی دارد. بهترین تورهای تهران، گردشگران خود را برای بازدید از این جاذبه برده و دفتر تاریخ را در آن ورق می‌زنند. این موزه از دو ساختمان دوره ایران باستان و ایران پس از اسلام تشکیل شده است که آثار به جا مانده از هر دوره را به معرض نمایش گذاشته و علاقمندان می‎توانند از آن‌ها بازدید کنند.

بنای ساختمان موزه ملی ایران که به دست آندره گدار فرانسوی ساخته شده، بیش از 80 سال قدمت دارد و با الهام از ایوان تیسفون و معماری دوره ساسانی طراحی شده است؛ از این جهت ساختمان موزه نیز جزئی از آثار دیدنی تهران به شمار می‎رود.

علاقمندان به ایران باستان می‎‌توانند آثار به جامانده از یک میلیون سال پیش یعنی دوران پارینه سنگی تا نسخه‌های خطی باقی مانده از دوران اسلامی را به نظاره بنشینند.

موزه ملی ایران-تهران
موزه ملی ایران، مقصد بهترین تورهای تهران

سر در باغ ملی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران که توجه بهترین تورهای تهران را به خود جلب کرده، سر در باغ ملی است. می‌توان گفت که دروازه‌های به جا مانده از دوره‌های گذشته، درب‌هایی به ایام قدیم هستند و با بازدید از آن‌ها می‎توان نمادهای ارزشمند آن دوران را تماشا کرد.

سردر باغ ملی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است که پیش از ساخت برج آزادی مهم‌ترین یادگار و سمبل شناخت پایتخت به شمار می‎رفت؛ این جاذبه فوق‌العاده به دست فتحعلی شاه قاجار با تلفیقی از معماری اسلامی، ایرانی و اروپایی ساخته شد و در گوشه‌ای از تاریخ به ثبت رسید.

سال‌ها است که باغ ملی از بین رفته اما سر در باغ ملی همچنان در خاک این سرزمین باقی مانده و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند؛ قطعا بازدید از این بنا برای علاقمندان به تاریخ، خالی از لطف نخواهد بود.

سر در باغ ملی تهران
سر در باغ ملی، دروازه‌ای به تاریخ ایران زمین

خانه موزه مقدم

یکی از آثار تاریخی و مجللی که از دوره قاجار برای ایران به یادگار مانده، خانه موزه مقدم است که به فردی به نام محمدتقی خان احتساب‌الملک از درباریان دوره قاجار تعلق دارد و توجه بهترین تورهای تهران را به خود جلب می‌کند. این خانه بعدها به مدد فرزندان محمدتقی خان به موزه‌ای برای شناخت ایران تبدیل شد و اشیای گران‌قدری در آن به معرض نمایش گذاشته شد.

ضلع‌ها و اتاق‌های مخفی موجود در این خانه، به جذابیت آن دامن زده‌اند و هر یک اثری ماندگار از دوره قاجار را در خود نگهداری می‌کنند؛ به عنوان مثال اتاقی به مجموعه‌ای از ظروف سفالی، اتاقی به ظرف‌های گران ‌قیمت، اتاقی به مجموعه مهرهای قدیمی و قلیان‌های به جا مانده از آن دوران، اختصاص پیدا کرده است.

درواقع خانه مقدم ترکیبی از معماری قدیمی و کلکسیونی از زیباترین آثار دوره قاجار به شمار می‌رود. باید گفت که با ثبت نام تور تهران زمینی می‌توان از این جاذبه گردشگری بازدید کرد.

خانه مقدم تهران
خانه مقدم، مقصدی برای تورهای تهران گردی

عمارت مسعودیه

یکی دیگر از بناهای به جا مانده از دوره قاجار، عمارت مسعودیه است که به دست مسعود میرزای قاجار، ملقب به ضل‌السلطان پسر ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار به جا مانده از آن دوره شناخته می‌شود. همچنین این بنا پس از ساخته شدن، مورد استفاده‌های گوناگونی قرار گرفت و در هر زمان از تاریخ، افرادی از آن بهره‌های متفاوتی برده‌اند؛ به همین دلیل بهترین تورهای تهران از آن غفلت نکرده و گردشگران را برای بازدید از این مکان آماده می‌کنند.

از جمله کاربری‌های عمارت مسعودیه از زمان ساخت تا به امروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین کتاب‌خانه ملی در ایران
  • اولین موزه ملی در ایران
  • دانشکده افسری
  • وزارت آموزش و پرورش

همچنین این جاذبه  گردشگری، به عنوان پناهگاهی برای مشروطه‌خواهان نیز به شمار می‎رفت و افراد زیادی را از حملات لیاخوف نجات داد؛ این موارد موجب شده تا تاب‌آوری و کاربردپذیری این مکان، مثال‌زدنی باشد.

عمارت مسعودیه تهران
عمارت مسعودیه، جاذبه‌ای دیدنی برای تورهای تهران

موزه آبگینه و سفالینه

موزه آبگینه و سفالینه یکی از فوق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر تهران به شمار می‌رود که با پرداخت هزینه تور تهران می‎‌توان از آن بازدید کرد.

این موزه اختصاصی، در خانه تاریخی و زیبایی قرار دارد که خود به تنهایی گوشه‌ای از تاریخ را روایت می‎کند؛ این مکان پس از گذشت مدتی به موزه آبگینه تبدیل شد و مقصد مهمی برای بهترین تورهای تهران به شمار رفت.

این بنای تاریخی متعلق به احمد قوام است که به دست هانس هولاین با الهام از مفاهیم تاریخ ایران ساخته شد و در طی این سال‌ها به دست معماران بزرگ ایران و جهان بازسازی و مرمت شده و همچنان اصالت خود را حفظ کرده است. انواع مختلف ظروف سفالی و ظروف لعاب‌دار از جاذبه‌های این موزه محسوب می‌شوند؛ قدیمی‌ترین سفالینه‌هایی که در این موزه  وجود دارند  متعلق به شش هزار سال پیش هستند.

مدرسه دارالفنون

مدرسه دارالفنون اولین مدرسه با آموزش‌های نوین است که در ایران با همت امیر کبیر احداث و به عنوان بزرگ‌ترین مرکز علم‌آموزی در دوره قاجار تبدیل شد. ساختمان این بنا بسیار بزرگ بوده و از دو حیاط، تعدادی حجره و اتاق‌هایی در دور تا دور آن تشکیل شده و منظره‌ای به یادماندنی را برای تماشا به وجود آورده است؛ همچنین این بنا مقصد مناسبی برای بهترین تورهای تهران و اردوهای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

مدرسه دارالفنون تهران
مدرسه دارالفنون بهترین مکان برای بازدید تورهای دانش‌آموزی

عمارت قزاقخانه تهران

سنگ بنای عمارت قزاقخانه به همت فتحعلی شاه قاجار که مرعوب بناهای فرنگی شده بود، پی‌ریزی شد و فرایند ساخت آن در دوره ناصرالدین شاه قاجار به پایان رسید. این بنا به محلی برای پرورش قزاق‌ها تبدیل شد و باید گفت که این مکان یکی از جذاب‌ترین پادگان‌های نظامی در تاریخ این سرزمین به شمار می‌رود.

این جاذبه گردشگری معماری ساده و در عین حال پر از جاذبه‌ای دارد که برای بسیاری از ایرانیان چشم‌نواز است و افراد می‌توانند با بررسی بهترین زمان سفر به تهران، بهترین تورهای تهران را شناخته و از این جاذبه دیدن کنند.

همان‌گونه که بیان شد این بنا در ابتدا برای پرورش قزاق‌ها اختصاص داده شد و در دوره‌های بعد کاربری‌های متفاوتی پیدا کرد که به شرح زیر است:

دوره قاجار    : پادگانی نظامی و محلی برای پرورش قزاق‌ها

دوره پهلوی   : به دلیل هم‌جواری با ساختمان‌های مهم کشور به وزارت جنگ تغییر کاربری داد.

پس از انقلاب: پس از انقلاب این مکان به دانشگاه هنر تهران تبدیل شد.

 

عمارت قزاقخانه تهران
عمارت قزاقخانه بهترین جاذبه تور تهرانگردی از اصفهان

کلیسای سرکیس مقدس

کلیساها یکی از جذاب‌‎ترین جاذبه‌های دیدنی ایران به شمار می‌‍روند که با داشتن جذابیت بصری فراوان و معماری‌های منحصر به فرد، ارمنی‌های ساکن اصفهان را متقاعد می‌کند تا تور تهرانگردی از اصفهان را تهیه کرده و از این مکان بازدید کنند.

سرکیس مقدس یکی از قدیس‌های مسیحی است که به دلیل اتهاماتی ناروایی که سپاه شاپور دوم ساسانی به او وارد کرد، به همراه پسرش کشته شد و تاریخ پیوست.

از جمله دیگر دیدنی‌های این مکان می‌توان به بنای یادمان نسل‌کشی ارامنه اشاره کرد که در حیاط کلیسا قرار دارد و برای بسیاری از ارامنه ارزشمند است.

عمارت فخرالدوله

فخرالدوله یکی از دختران مظفرالدین شاه قاجار است که به نیازهای عامه مردم اهمیت می‌داده و با ساخت بناهای متعددی از جمله مساجد، زندگی را برای همسایگان خود راحت می‌کرده است؛ به همین دلیل بهترین تورهای تهران تمایل ویژه‌ای برای بازدید از این مکان دارند.

این عمارت مورد توجه بسیاری از علاقمندان به معماری ایرانی_ اسلامی است؛ باید گفت که این بنا سازه‌ای پر زرق و برق نیست و در عین سادگی، شکوه خاصی را در خود جای داده و جذابیت‌های زیادی دارد.

بسیاری از گردشگران با تور داخلی تهران زمینی، از این جاذبه دیدنی بازدید می‌کنند و یادگاری از دل دوره قاجار را به تماشا می‌نشینند.

عمارت فخرالدوله تهران
عمارت فخرالدوله مکانی برای بازدید تورهای داخلی

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد در دوره قاجار و به منظور ییلاق و قشلاق شاهان در فصول مختلف در تهران احداث شد. این جاذبه گردشگری که در کوهپایه‌های توچال واقع شده، در دوران پهلوی به منزل‌گاهی برای اعضای این خاندان تبدیل شده بود.

در دوره پهلوی 18 کاخ به این مجموعه افزوده شد که هر یک به صورت اختصاصی برای یکی از اعضای خاندان پهلوی استفاده می‌شد و به اقامتگاه ایشان تبدیل شده بود.

پس از انقلاب، هر یک از این کاخ‌ها به موزه‌هایی برای نگهداری از ظروف سلطنتی، هنرهای زیبا، آثار خطی، مینیاتور و… تبدیل شد،  همچنین این امکان برای مردم عادی فراهم گشت تا با ثبت نام در بهترین تورهای تهران و پرداخت هزینه اقامت در تهران از این جاذبه گردشگری بازدید کنند.

همچنین قنات‌ها، دروازه‌ها و باغ‌های موجود در این کاخ، بر جذابیت هر چه بیشتر آن افزوده و بسیاری از علاقمندان را برای بازدید به این مکان کشانده است.

کاخ سعدآباد تهران
کاخ سعدآباد جایی دیدنی در زمان تهرانگردی

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از قدیمی‎ترین میراث‌های ماندگار ایران به شمار می‌رود؛ این جاذبه تاریخی در دوره زندیه احداث شد و در گذشت زمان، حکومت شاهان بسیاری را به خود دیده؛ امروزه نیز به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‎‌ها برای بهترین تورهای تهران تبدیل شده است.

از آقا محمدخان قاجار تا شاهان دوره پهلوی، مراسم تاج‌گذاری خود را در این بنا برگزار کردند و از زیبایی‌های این بنا برای شکوه‌مند کردن مراسم خود بهره بردند.

افراد زیادی با تهیه بلیط رفت برگشت تهران، خود را به این بنای تاریخی می‌رسانند و با بازدید از این جاذبه، صفحاتی از تاریخ را ورق می‌زنند.

از جمله بناهای موجود در این کاخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تالار آیینه
  • تخت مرمر
  • حوضخانه
  • تالار سلام
  • تالار اندرونی 
کاخ گلستا تهران
کاخ گلستان، گلستانی از شکوه تاریخ ایران

شمس العماره

شمس العماره یکی از بناهای موجود در کاخ گلستان می‌باشد که ارتفاعی بالغ بر 35 متر و در 5 طبقه ساخته شده است. این بنا از تمامی سازه‌های آن دوره بلندتر بوده و این امکان را به شاهان می‌داد تا از بالا به نظاره پایتخت خود بنشینند.

درواقع شمس‌العماره، برای ناصرالدین‌ شاه قاجار اهمیت زیادی داشت و او سعی می‌کرد تا اغلب اوقات از بالای این مکان از شهر بازدید کند. دو برج، تالار شاه نشین، اتاق‌های گوشواره با تزیینات منحصر به فرد از جمله بناهای موجود در شمس العماره هستند.

شمس‌العماره تهران
شمس‌العماره، بلندترین سازه دوره قاجار

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران نیز همانند کاخ سعدآباد مکانی برای گریز از آب و هوای نامطبوع در دوره پادشاهان قاجار محسوب می‌شد؛ بعدها خاندان پهلوی نیز با رفتن به کاخ نیاوران، از زیبایی‌های این مکان استفاده کردند.

باید گفت که مجموعه کاخ‌های نیاوران در میان باغ‌هایی سرسبز قرار گرفته که در میان عمارت‌های مختلف در تهران آب و هوای مطلوب‌تری دارد. معماری کاخ نیاوران نیز بسیار مدرن و زیبا است و از جمله گنجینه‌های زیبای شهر با اصالت تهران به شمار می‌رود.

 از بناهای اصلی موجود در مجموعه کاخ‌های نیاوران می‌توان به کوشک احمدشاهی و کاخ صاحبقرانیه اشاره کرد.

اگر با ثبت نام در بهترین تورهای تهران قصد بازدید از این جاذبه گردشگری را داشتید، باید بدانید که موزه جهان‌نما، موزه کتاب‌خانه اختصاصی نیاوران، موزه خودرو و دیگر بناهای تاریخی در این مجموعه کاخ وجود دارد که برای بسیاری از افراد جذاب است.

کاخ نیاوران تهران
کاخ نیاوران، مجموعه منحصر به فرد برای بازدید با تور تهرانگردی

کاخ مرمر تهران

کاخ مرمر سال‌ها قبل و به فرمان پهلوی اول ساخته شد و به عنوان دفتر کار رضا پهلوی و تالاری برای برگزاری دیدارهای رسمی، مورد استفاده قرار گرفت؛ مراسم‌ عروسی محمدرضا پهلوی با فوزیه و فرح نیز در این کاخ برگزار شد.

افرادی که برای رفتن به تور داخلی از تهران اقدام می‌کنند می‌توانند این جاذبه گردشگری را به تماشا بنشینند و از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرند؛ از جمله زیبایی‌های این سازه می‌توان به گنبد آن اشاره کرد که با الهام از مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان ساخته شده است.

این جاذبه گردشگری پس از انقلاب جمهوری اسلامی به موزه‌ای برای بازدید عموم مردم تبدیل شد و مردم عادی این امکان را پیدا کردند تا از آن بازدید کنند از این جهت بهترین تورهای تهران، گردشگران را برای بازدید به این جاذبه هدایت می‎کنند.

کاخ مرمر تهران
کاخ مرمر، جایی دیدنی برای تورهای تهرانگردی

تور تهرانگردی چند روزه

همان‌گونه که در ابتدای مطلب نیز بیان شد، بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران، حداقل به چند روز زمان نیاز دارد؛ به همین دلیل افراد زیادی با ثبت نام در تور تهران هوایی، خود را برای بازدید از جاهای دیدنی این شهر آماده می‌کنند. علاقمندان به بازدید از پایتخت می‌توانند با اقامت در بهترین هتل ها در تهران، هر چند روز که تمایل داشته باشند به تهرانگردی بپردازند و ساعات خوشی را برای خانواده خود رقم بزنند.

از سوی دیگر، افراد زیادی در سرتاسر ایران وجود دارند که برای بازدید از جاذبه‌های شهر تهران لحظه شماری می‌کنند، به همین دلیل تورهای مختلفی از جمله تور تهرانگردی از کرج برگزار می‌شوند تا علاقمندان به آثار تاریخی به پایتخت آمده و ساعات دلنشینی را تجربه کنند.

البته باید در نظر داشت که برخی افراد، امکان برگزاری سفر چند روزه به تهران را ندارند و سعی می‌کنند تا با تور یک روزه بازدید از تهران، مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر را ببینند و از آن‌ها لذت ببرند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین تورهای تهران

شهر تهران یکی از قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین شهرهای ایران می‌باشد که سال‌های زیادی به عنوان پایتخت این کشور قلمداد شده و همچنان این ویژگی را برای خود حفظ کرده است.  

این شهر به سبب اصالتی که دارد، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی را در خود جای داده که علاقمندان می‌توانند برای بازدید از آن‌ها، بهترین تورهای تهران را بررسی کرده و مطلوب‌ترین مورد را برای خود انتخاب کنند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر تهران می‌توان به کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، شمس العماره، سر در باغ ملی و… اشاره کرد. علاقمندان می‌توانند با رفتن به تورهای یک الی چند روزه از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

سوالات متداول

شمس العماره بلندترین سازه‌ای بود که در زمان قاجار ساخته شد و پادشاهانی از جمله ناصرالدی شاه از بلندای آن به شهر تهران نظاره می‌کردند.

موزه آبگینه در منزل مسکونی احمد قوام واقع شده و افراد می‌توانند علاوه بر بازدید از موزه، این سازه تاریخی را نیز به تماشا بنشینند.

1 Comment
  1. سیمین says

    من علاقه مند هستم که در تور های شما شرکت کنم
    آیا تور مناسب برای افراد سالمند دارید

  2. gate.io says

    Gate io سجل الآن واحصل على حزمة هدايا مبتدئ. سجل بنجاح واحصل على 5500 دولار. ادع مستخدمين جددًا لتلقي المزايا. شارك مع الأصدقاء 40٪ مكافآت وخصومات على رسوم المعالجة. أول إيداع واحصل على مكافآت 30 دولارًا. أول إيداع واحصل على مكافآت 30 دولارًا:

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.