بهترین تور یکروزه اطراف تهران [ارزان قیمت و به صرفه]

بهترین تور یکروزه اطراف تهران جز بهترین تور داخلی بانوان این استان به شمار می آید. تهران یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، به مقصدی برای علاقمندان به گردشگری تبدیل شده و سالانه از مسافران زیادی پذیرایی می‌کند. این شهر بزرگ که سال‌های متمادی به عنوان پایتخت ایران برگزیده می‌شد و هم‌اکنون نیز جایگاه خود را به عنوان پایتخت کشورمان حفظ کرده است.

در واقع می توان گفت بهترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی در اطراف خود دارد که می‌توان با ثبت نام در تور یکروزه اطراف تهران از آن‌ها بازدید کرد و ساعات دلنشینی را پشت سر گذاشت.
تورهای یک روزه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باعث می‌شوند تا افراد بدون هیچ‌گونه نگرانی به گردش و تفریح خود برسند و از وقت‌های اضافه خود نهایت لذت را ببرند؛ از سوی دیگر جاذبه‌های طبیعی زیادی در اطراف تهران وجود دارد که تور یک روزه اطراف تهران را به یک پیشنهاد شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. علاقمندان به سفرهای تفریحی و ماجراجویی با نام‌نویسی در این برنامه‌های مفرح می‌توانند ساعات دلنشینی را تجربه کرده و از بودن در کنار خانواده یا دوستان خود استفاده کنند.

تورهای یک روزه منحصر به فرد تهران گردی
تجربه شرکت در تورهای یک روزه منحصر به فرد تهران گردی

بهترین تور یکروزه اطراف تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان‌گونه که در ابتدا بیان شد، اغلب تورهای یک روزه از جمله تور یکروزه اطراف تهران ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که با ثبت‌نام و شرکت در آن‌ها می‌توان ساعاتی دلنشین را سپری کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تورهای یک روزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم‌ترین ویژگی‌های تورهای یک روزه

عدم نیاز به مرخصی گرفتنیکی از بارزترین ویژگی‌هایی که می‌توان در تورهای یک روزه مشاهده کرد، عدم نیاز به مرخصی است. با استفاده از این تورها، دیگر لازم نیست تا با صاحب کار خود بر سر زمان مرخصی چانه بزنید و به راحتی می‌توانید یک روز تعطیل خود را به گشت و گذار اختصاص دهید.
عدم نیاز به برنامه‌ریزی شخصییکی دیگر از بارزه‌های تورهای یک روزه، عدم نیاز به برنامه‌ریزی شخصی است؛ به عبارت بهتر شما تمامی امور خود را به آژانس برگزار کننده واگذار می‌کنید و بدون دغدغه از سفر خود لذت می‌برید.
مقرون به صرفگیتورهای یک روزه به لحاظ اقتصادی، صرفه بسیار زیادی دارند و این امکان را به علاقمندان می‌دهند تا با پرداخت کم‌ترین هزینه، تفریحی دلچسب را به انجام برسانند.
صرف غذا در کنار سایر افراد توربا پرداخت هزینه‌های اولیه می‌توانید امور مربوط به غذا را به تورهای یک روزه اطراف تهران سپرده و خود از سفر در کنار هم‌‍سفران خود لذت ببرید و ازاین بابت نگرانی نداشته باشید.

جاذبه های طبیعی در بهترین تور یکروزه اطراف تهران

همان‌گونه که در ابتدا بیان شد، جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران بسیار زیاد است و این امکان را به علاقمندان می‌دهد که با ثبت نام در تور یک روزه اطراف تهران، از این جاهای زیبا و طبیعی دیدن کرده و اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند؛ علاوه بر این موارد، این امکان برای افراد فراهم می‌شود تا بازدید از این مکان‌های زیبا، ساعاتی را به دور از شلوغی و آلودگی شهرها بمانند و نفسی تازه کنند. از جمله دیدنی‌‎ترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنگه واشی

تنگه واشی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری اطراف تهران است که در 20 کیلومتری شهرستان فیروزکوه واقع شده و برای رفتن به تور یک روزه اطراف تهران گردی بسیار مناسب است.این جاذبه‌ گردشگری جذاب و دیدنی به آبشار ساواشی منتهی می‌شود و منظره‌ای فوق‌العاده را رقم می‌زند.

 جالب است بدانید که در این ناحیه دو تنگه «سا» و «واشی» وجود دارد که به موجب آن آبشار این منطقه ساواشی نامیده شده.

با رفتن به این تنگه زیبا و رویایی می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید؛ درواقع با پیمودن حدود 250 متر در این تنگه به آبشار می‌رسید و با کمی قدم زدن تنگه دوم را به چشم خواهید دید. بنابراین اگر جوانی سرحال و چابک هستید و به ماجراجویی و پیاده‌روی علاقه دارید، این جاذبه طبیعی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

تنگه واشی جاذبه‌ای جوان پسند برای تور یک روزه
بازدید از تنگه واشی جاذبه‌ای جوان پسند برای تور یک روزه

روستای سنگان

یکی دیگر از مقاصد گردشگری اطراف تهران که تا این شهر حدود 25 کیلومتر فاصله دارد و با ثبت نام در تور یک روزه اطراف تهران می‌توان از آن بازدید کرد، روستای سنگان است. افرادی که به بازدید از این جاذبه طبیعی می‌روند اغلب به پیاده‌روی علاقه دارند و با طی کردن مسیر رسیدن به مقصد، از زیبایی‌های خلقت خداوند دیدن می‌کنند.

جاذبه‌های طبیعی زیادی در این روستا وجود دارد که پربازدیدترین آن‌ها آبشار زیبای سنگان بوده و گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می‌خواند. بنابراین اگر برای بازدید از این روستا اقدام کردید باید وسایل مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید تا در حین سفر با مشکلی روبرو نشوید و این امکان را داشته باشید که به نزدیکی آبشار بروید.

اگر به دنبال بهترین تور یک روزه اطراف تهران در پاییز می‌گردید؛ سنگان مناسب‌ترین مقصد برای شما خواهد بود چراکه بازدید از آن برای علاقمندان به طبیعت پاییزی خالی از لطف نیست. از جمله ضروری‌ترین لوازمی که برای بازدید از این نوع جاذبه‌های طبیعی باید به همراه داشته باشید عبارت‌اند از:

کفش مخصوص با کفی غیر لغزنده
لباس‌ اضافه
سنگان، مقصدی برای تور یکروزه اطراف تهران
تجربه گردش در سنگان، مقصدی برای تور یکروزه اطراف تهران

بهترین تور یکروزه اطراف تهران در روستای فشم

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های دیدنی اطراف تهران که اغلب به عنوان مقصد تور یکروزه اطراف تهران انتخاب می‌شود، روستای زیبای فشم است. این جاذبه‌ طبیعی امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی دارد و به توریست‌ها این امکان را می‌دهد تا سفر راحتی را تجربه کنند و از گردش خود نهایت استفاده را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین امکاناتی که با حضور در این ناحیه تفریحی امکان دسترسی به آن‌ها را خواهید داشت عبارت‌اند از:

رستوران و سفره‌خانه‌های سنتی
دشت‌های وسیع
آبشار
رودخانه

در هر فصلی که به این منطقه سفر می‌کنید باید وسایل مورد نیاز آن زمان را به همراه خود ببرید تا با مشکلی روبرو نشوید، به عنوان مثال بهتر است کفش‌های مناسبی به پا کنید تا در حین عبور از پستی و بلندی‌های این روستای جذاب اتفاقی برای شما رخ ندهد.

فشم روستایی دیدنی برای بازدید با تور یکروزه
گشت در فشم روستایی دیدنی برای بازدید با تور یکروزه

شمشک

شمشک یکی از شهرهای شهرستان شمیریانات و از توابع تهران است که برای تور یک روزه اطراف تهران در زمستان بهترین گزینه به شمار می‌رود. درواقع این شهر پرطرفدار، یک پیست اسکی دارد که آن به مقصد مناسبی برای علاقمندان به برف‌بازی و اسکی روی یخ تبدیل می‌کند.

به دلیل حضور گسترده گردشگران در این منطقه هتل‌، ویلا و کلبه‌های چوبی زیادی ساخته شده که از آن‌ها با عنوان شله یاد می‌شود. این خانه‌های چوبی، چشم‌اندازهایی بسیار زیبا دارند و می‌توانند خاطره‌ای به یاد ماندنی از تور یکروزه اطراف تهران را در ذهن افراد حک کنند.

از سوی دیگر این جاذبه طبیعی تنها 5 کیلومتر با تهران فاصله دارد و بهترین گزینه برای افرادی محسوب می‌شود که تمایل دارند ساعات کم‌تری را در مسیر رفت و برگشت به تور یک روزه باشند.

شمشک، محلی برای اسکی سواری
شمشک، محلی برای لمس زمستان و اسکی سواری

روستای لالان

اگر به دنبال طبیعت بکری می‌گردید که بتوانید بر فراز قله‌های سر به آسمان کشیده آن قدم بگذارید و طبیعت را از بالا تماشا کنید؛ می‌توانید از روستای لالان یا لالون که در 61 کیلومتری تهران واقع شده بازدید کنید و ساعات دلنشینی را برای خود و خانواده‌ یا دوستان‌تان رقم بزنید. با مراجعه به این روستای زیبا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد آن از جمله غارها، آبشارها، چشمه‌های متعدد و… بازدید کنید و ساعات خوشی را در این تور یکروزه اطراف تهران برای خود بسازید.
البته باید در نظر داشته باشید که جاذبه‎های گردشگری موجود در این روستا به قدری زیاد است که شاید نتوانید در یک روز از تمامی آن‎ها بازدید کنید و مجبور شوید تا مجددا به این طبیعت زیبا بازگشته و دفترچه خاطرات ذهن خود را کامل کنید.

روستای لالان، جاذبه‌ای برای تورهای یک روزه
روستای لالان، جاذبه‌ای پر از دیدنی برای سفر با تورهای یک روزه

دریاچه ارواح

شاید با دیدن این اسم رازآلود، کمی وحشت کنید اما باید بدانید که این نام به دلیل فضای مرموز و رازآلودی که این دریاچه دارد، بر روی آن گذاشته شده و یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های اطراف تهران را برای مخاطبان فراهم آورده است. افرادی که به ماجراجویی در دل طبیعت علاقه دارند نباید از این جاذبه طبیعی و پر از هیجان چشم پوشی کنند چراکه وجود درختان شکسته و آب و هوای عجیب، شور و شگفتی اغلب بازدید کنندگان را برمی‌انگیزد و آدرنالین خون ایشان را بالا می‌برد!

هر چند، این تصاویر تنها پرداخته‌ای از ذهن کنجکاو و هیجان‌زده افراد مختلف است و این جاذبه طبیعی نیز یکی دیگر از زیبایی‌های خلقت خداوند در دل زمین به شمار می‌رود و نباید از آن ترسی به دل راه داد.

برای شرکت در تور یکروزه اطراف تهران به مقصد دریاچه ارواح باید در فصول گرم سال اقدام کنید چراکه در پاییز و زمستان، هوای سرد مانع ورود گردشگران به این منطقه می‌شود.

دریاچه ارواح، رازآلودترین مقصد تورهای یکروزه
دنیایی از رمز و رازآلودترین مقصد تورهای یکروزه

سد لتیان

سد لتیان یکی دیگر از مکان‌هایی است که با ثبت نام در تور یک روزه نزدیک تهران می‌توانید از آن بازدید کنید و از آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید. برای داشتن تفریحات ساده و خانوادگی می‌توانید به این مکان بروید و ساعاتی را به دور از شلوغی شهر، سپری کنید، همچنین امکان ماهی‎گیری و قایق‌سواری نیز برای گردشگران فراهم است اما نباید فراموش کرد که شنا کردن در این مکان اصلا کار عاقلانه‌ای نیست و می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد

نکته قابل توجه این است که برای بازدید از این جاذبه گردشگری، نیازی به ابزارآلات خاصی ندارید و داشتن وسایل پیک‌نیک برای خوش‌گذرانی در این منطقه کفایت می‌کند.
سد لتیان یک تفریح دلنشین برای تورهای یک روزه
مقصد عالی و دلنشین برای تورهای یک روزه

بهترین تور یکروزه اطراف تهران در آبشار شاهاندشت

یکی از مرتفع‌ترین آبشارهایی که در کشور عزیزمان ایران قرار دارد، آبشار شاهاندشت است که به دلیل چند تکه بودن و سرازیر شدن چند گوشه بر روی زمین، چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. البته از این دست جاذبه‌های گردشگری در اطراف تهران کم نیست اما ارتفاع بلند این آبشار وجه تمایزی شده تا علاقمندان از آن به عنوان یکی از بهترین تورهای داخلی مناسب برای رفتن به گردش های یکروزه اطراف تهران یاد کنند.

با حضور در این مکان دیدنی می‌توانید ساعات خود را با گوش دادن به نوای دلنشین و دل‌فریب آبشار شاهاندشت بگذرانید و از همه زیبایی لذت ببرید.
آبشار شاهاندشت، بهترین مقصد تور یکروزه اطراف تهران
بهترین مقصد برای رفتن به تور یکروزه اطراف تهران

جنگل لفور

یکی از مناطق ییلاقی اطراف تهران که بازدید کنندگان زیادی را به سمت خود فرامی‌خواند، جنگل لفور است. این جنگل شگفت‌انگیز در شهرستان سوادکوه واقع در استان مازندران خودنمایی می‌کند و تنها 4 ساعت با شهر تهران فاصله دارد که یک انتخاب مناسب برای علاقمندان به طبیعت محسوب می‌شود.
هوای پاک جنگل‌ لفور به شما این امکان را می‌دهد تا ساعاتی دلنشین را در میان درختان زیبا سپری کنید و از حجم زیاد سرسبزی، به سرمستی و حال خوب برسید. درختان راش و ازگیل، باعث شده‌اند تا طبیعت این ناحیه برای بسیاری از افراد بکر و جذاب باشد و از بودن در آن نهایت استفاده را بکنند.

جنگل لفور، جاذبه‌ای دیدنی برای بازدید در یک روز
جاذبه‌ای دیدنی برای بازدید و تفریح

بهترین تور یکروزه اطراف تهران در ییلاق فیبلند

اگر به مناطقی با آب و هوای بارانی علاقه دارید می‎توانید برنامه تور یکروزه اطراف تهران خود را به سمت این ییلاق بچینید. به عبارت بهتر، شما با پیمودن حدود 4 ساعت می‌توانید خود را در میان انبوهی از هوای مه آلود ببینید که هر لحظه ممکن است بغض آن ترکیده و بارانی دلنشین را بر دل خاک ببارد. البته این ناحیه همیشه بارانی نیست و بعضی از روزها، دست نوازشگر خورشید بر روی ییلاق فیبلند کشیده می‌شود و حال و هوایی منحصر به فرد را برای مسافران به همراه می‌آورد؛ بنابراین می‌توانید با بررسی آب و هوای این منطقه مناسب‌ترین گزینه را برای خود پیدا کنید و از این ییلاق زیبا، خاطراتی به یادماندنی به ثبت برسانید.

ییلاق فیبلند برای ثبت نام تور دو روزه اطراف تهران نیز یک گزینه منحصر به فرد به شمار می‌رود و علاقمندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.
ییلاق فیبلند، جاذبه‌ای سراسر شگفتی برای تور یک روزه
جاذبه‌ای سراسر شگفتی برای تور یک روزه

بهترین مقاصد برای تور یکروزه اطراف تهران

بهترین تورهای تهران یکی از منحصر به فردترین تفریحاتی است که افراد می‌توانند برای داشتن آخر هفته‌ای دلنشین، در آن ثبت نام کنند. تورهای یک روزه ویژگی‌های زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی از جمله عدم نیاز به مرخصی، مقرون به صرفه بودن، عدم نیاز به برنامه‌ریزی و… اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند روستای سنگان، روستای لالان، ییلاق فیبلند، آبشار شاهاندشت و تعداد زیادی از جاهای دیدنی در اطراف تهران وجود دارند که با ثبت نام در یکی از تورهای مربوط به آن از جمله تور یک روزه اطراف کرج، می‌توان از این جاذبه‌ها بازدید کرد و ساعاتی دلنشین را رقم زد.

سوالات متداول

آبشار شاهاندشت یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در اطراف شهر تهران واقع شده و از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند.

نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران در شهر شمشک واقع شده و علاقمندان به طبیعت اسکی سواری و برف بازی می‌توانند به این شهر دیدنی سفر کنند.

1 Comment
  1. ابراهیمی says

    با سلام
    مهمترین منطقه گردشگری اطراف تهران در لیست شما مشاهده نشد که جهت اطلاع خدمتتون عرض می کنم.
    دریاچه تار واقع در روستای هویر شهرستان دماوند.حتما بررسی و اطلاعات کسب کنید .واقعا عالیه

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.