بهترین و بدترین صندلی هواپیما برای شما کدام است؟

بهترین صندلی هواپیما را می توانید نسبت به نوع پرواز، شرایط سنی، هزینه و علایق شخصی انتخاب نمایید. اگر برای اولین بار قصد سفر هوایی در بهترین تورهای داخلی و خارجی دارید باید از تجربه‌ی دیگران برای انتخاب بهترین صندلی های هواپیما استفاده کنید. اغلب مواقع کودکان به صندلی های کنار پنجره علاقه مند هستند و دوست دارند در زمان پرواز بتوانند آسمان را تماشا کنند. اما فقط این موضوع در انتخاب صندلی مهم نیست و شما برای اینکه بفهمید بهترین صندلی هواپیما کجاست باید به نکات مهم دیگری هم دقت کنید.

مواردی مثل صدای ناشی از موتور هواپیما، قرار گرفتن در کنار بال هواپیما و یا نزدیکی به سرویس بهداشتی می توانند در انتخاب صندلی دخیل باشند. البته جدا از این مسائل باید به نوع پرواز هم دقت داشته باشید که چه بلیطی را خریداری می‌کنید تا علاوه بر یک صندلی راحت، امکانات رفاهی مناسبی هم در اختیارتان قرار بگیرد. در ادامه دانستنی های سفر معیارهای انتخاب بهترین جای صندلی هواپیما را برای شما شرح می‌دهیم.

بهترین و بدترین صندلی هواپیما کدومه
معیار های بهترین و بدترین صندلی هواپیما

بهترین صندلی هواپیما کجاست؟

مسیر مسافرت همیشه دغدغه های زیادی را برای مسافرین ایجاد می کند. شما با اتوبوس، خودروی شخصی و یا هواپیما هم که سفر کوتاهی داشته باشید، خستگی سفر بدن شما باقی می ماند. مهمترین علت این موضوع هم به صندلی های وسایل نقلیه مربوط می شود. البته برای سفر با هواپیما شما با گزینه های مختلفی در نوع پرواز مواجه هستید که می توانید با کمی هزینه‌ی بیشتر بهترین و راحت ترین صندلی ها را در طول سفر داشته باشید.

اگر به سراغ پروازهای فرست کلاس یا بیزینس کلاس بروید، خیالتان از صندلی ها راحت خواهد بود. این پروازها از صندلی های باکیفیت تر و امکانات بیشتری نسبت به پروازهای اکونومی بهره می برند. اما هزینه‌ی بیشتری هم دریافت می‌کنند پس اگر به دنبال پرواز اکونومی هستید باید با ترفندهای دیگری به دنبال انتخاب بهترین صندلی هواپیما باشید. 

معیارهای انتخاب بهترین صندلی هواپیما

فضای جلوی پا

در سفرهای طولانی اگر پاهای شما به صورت نشسته روی صندلی و در حالت جمع شده باشد، می تواند خستگی بیشتری را به بدن شما تحمیل کند. پس بهتر است صندلی مورد انتخاب شما فضای مناسبی را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید پاهای خود را کمی دراز کنید. بهترین صندلی ها برای این شرایط در ردیف صندلی های خروجی قرار گرفته است.

خواب راحت

مسیر سفر هرچقدر هم که کوتاه باشد، خواب به سراغ شما خواهد آمد. برای خوابی راحت در هواپیما باید دقت داشته باشید که کدام صندلی را برای نشستن خریداری می کنید. صندلی های کنار پنجره بهترین صندلی هواپیما در این مورد محسوب می شوند. مورد دیگری که برای آسایش خود باید در نظر بگیرید، قرار نداشتن صندلی ها سمت موتور هواپیما است. این قسمت سر و صدای زیادی را ایجاد خواهد کرد و احتمالا با این وضع خواب راحتی را نخواهید داشت.

صندلی مناسب نگهداری کودکان

اگر با فرزند خردسال خود قصد سفر با هواپیما دارید بهتر است صندلی مورد انتخاب شما فضای زیادی را در اختیارتان قرار دهد. بهترین ردیف صندلی هواپیما برای نگهداری کودکان، در انتهای راهروها قرار دارد. علت این موضوع هم فضای مناسبی است که در نبود صندلی های دیگر کنار شما، در اختیار شما قرار می گیرد. اگر قصد سفر با هواپیما به همراه نوزاد را دارید به دنبال صندلی های کنار سرویس بهداشتی باشید تا در مورد تعویض پوشک اذیت نشوید.

بهترین صندلی هواپیما برای نگهداری از کودک
ایده آل ترین صندلی برای بچه

آرامش در سفر

شاید شما هم در مورد تکان های هواپیما در آسمان شنیده باشید و اگر برای اولین بار قصد سفر هوایی دارید نگران این موضوع باشید. برای حل این مشکل باید به سراغ صندلی های کنار بال هواپیما بروید. بهترین صندلی هواپیما از هر زمینه ای شاید همین صندلی ها محسوب شود. شما در این قسمت با آرامش بیشتری مسیر را طی می کنید و خیلی کمتر متوجه تکان های هواپیما می شوید. البته شاید ایرادی که در مورد این صندلی ها وجود داشته باشد منظره‌ی کنار پنجره باشد که بال هواپیما جلوی دید شما را گرفته است.

گرمای مناسب

از دغدغه های دیگر مسافران در سفرهای هوایی می توان به سرد بودن هوا اشاره کرد. البته که با سیستم های گرمایشی مناسب تعبیه شده در هواپیماها این دغدغه نباید جدی باشد. اما اگر به دنبال بهترین صندلی هواپیما برای بهره بردن از گرمای کافی هستید، باید سعی کنید در صندلی های قسمت خروجی هواپیما قرار نگیرید.

امنیت در صورت رخداد سانحه هوایی

ترس و استرس برخی از افراد در سوار شدن هواپیما به حوادثی که ممکن است رخ دهد برمیگردد. البته که سوانح هوایی بسیار کمتر از سوانح رانندگی در جاده ها می باشد اما اگر می خواهید شانس نجات بیشتری در سوانح هوایی داشته باشید، بهترین قسمت صندلی هواپیما در این مورد به قسمت انتهای هواپیما مربوط می شود. شما می توانید با خریداری صندلی های این قسمت درصد پایینی شانس نجات خود را افزایش دهید.

بدترین صندلی هواپیما کجاست؟

نزدیک بودن به سرویس بهداشتی علاوه بر مزایای خود معایب زیادی هم دارد. در واقع معایب صندلی های این قسمت به قدری زیاد است که احتمالا بدترین صندلی هواپیما محسوب شود. رفت و آمدهای زیاد را در کنار بوی نامطبوع در این بخش از هواپیما قرار دهید تا به طور کلی از خرید صندلی این بخش منصرف شوید. البته از مزایای آن هم می‌توان به نزدیک بودن خودتان به سرویس بهداشتی اشاره داشت که مسیر کمتری را برای این کار طی خواهید کرد.

ردیف آخر نزدیک به بوفه

این قسمت هم تقریبا کنار سرویس های بهداشتی در ردیف آخری قرار گرفته است. با توجه به شلوغی این منطقه و پر سر و صدا بودن آن، احساس آرامش از شما سلب می شود. به تمام این مشکلات رفت و آمد خدمه‌ی کابین و صحبت های مهمانداران را اضافه کنید. در برخی از موارد هم پنجره ای در این بخش وجود ندارد و شما علاوه بر بی خوابی دچار استرس هم خواهید شد. به طور کل بهتر است از این قسمت که یکی از بدترین صندلی های هواپیما محسوب می شود دوری کنید.

صندلی های ردیف خروج

سندلی های ردیف خروج را نمی توان بدترین صندلی هواپیما دانست، اما این قسمت هم از مشکلاتی مثل سرمای بیشتر نسبت به دیگر صندلی ها برخوردار است. به طور کلی بهتر است تا حد ممکن از خرید بلیط این صندلی ها پرهیز کنید.

صندلی های روبروی ردیف خروج

طبق نظر کارشناسان این صندلی ها هم می توانند برای شما با معایبی همراه باشند. صندلی هایی که روبروی قسمت ردیف خروج قرار گرفته اند، به هنگام خروج دیگر مسافران مشکلاتی را برای شما ایجاد می کنند. به دلیل اینکه مسافرین قصد دارند وسایل خود را برداشته و از هواپیما خارج شوند، این قسمت شلوغ و به هم ریخته می شود.

امکان راه رفتن

در مسافرت های طولانی هرچقدر هم که از صندلی راحتی برخوردار باشید، ترجیح می دهید حداقل چند قدمی را راه بروید. برای این کار بهتر است صندلی های کنار راهرو را انتخاب کنید تا بتوانید برای چند لحظه هم که شده سر پا بایستید و یا قدم بزنید. بهترین شماره صندلی هواپیما برای افراد چاق و سنگین وزن هم در کنار راهروها محسوب می شود.

صندلی های کنار راهرو، بهترین صندلی هواپیما
معیار های انتخاب صندلی ها در راهرو هواپیما

بهترین صندلی هواپیما فرست کلاس

این مورد را فقط برای ایرلاین های خارجی می توانید مورد بررسی قرار دهید چون در ایران وجود ندارد. هواپیماهای فرست کلاس، امکانات لاکچری و ویژه ای را در اختیار مسافرین قرار می دهند از جمله صندلی های تخت خواب شو، میز ناهار خوری، مبل های دو نفره، فضای خصوصی و از این دست موارد. در واقع در پروازهای فرست کلاس کار سختی برای انتخاب بهترین صندلی هواپیما ندارید و هرجا از هواپیما می تواند آسایش و رفاه شما را تامین کند.

 

سوالات متداول

شما در هنگام خرید بلیط هواپیما آنلاین نمی توانید شماره صندلی خود را تعیین کنید و باید در زمان دریافت کارت پرواز این کار را انجام دهید.

بهترین صندلی را با معیارهای متفاوت و شرایط خود باید بسنجید و انتخاب کنید. اما صندلی کنار بال هواپیما، کنار پنجره، صندلی های ردیف خروجه نزدیک دماغه و صندلی کنار راهرو را می توان بهترین صندلی هواپیما دانست.

بدترین صندلی هواپیما در کنار سرویس بهداشتی قرار گرفته است که بوی نامناسب و رفت و آمد زیاد علت آن است.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.