بهترین جاهای دیدنی مشهد کجاست؟ [ + 10 جاذبه گردشگری مشهد ]

بهترین جاهای دیدنی مشهد کجاست؟
بهترین جاهای دیدنی مشهد کجاست؟

بهترین جاهای دیدنی مشهد می تواند سفر زیارتی شما به این شهر مقدس را به یک سفر تفریحی و سیاحتی نیز تبدیل کند. قطعا سفر به مشهد برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از بهترین تجربه های مسافرت هر ایرانی خواهد بود و اگر بتوانید از بهترین جاذبه های گردشگری در این شهر دیدن کنید، سفر فوق العاده را به ثبت می رسانید. در این مقاله از همیار تریپ قصد داریم بهترین جاهای دیدنی مشهد را به شما معرفی کنیم.

اماکن زیارتی مشهد مقدس

قطعا با شنیدن نام مشهد دل شما هم مانند کبوترهای حرم امام رضا (ع) به صحن ایشان پر می کشد. مهمترین جاذبه گردشگری مشهد مقدس به حرم امام هشتم شیعیان مربوط می شود، به همین دلیل در ابتدای مقاله به توضیح در مورد این موارد می پردازیم.

حرم امام رضا (ع)

شهر مقدس مشهد با وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان یعنی امام رضا (ع) به قطب گردشگری زیارتی در ایران تبدیل شده است. وجود حرم امام رضا به رونق گردشگری در این شهر کمک زیادی کرده است و سالانه افراد زیادی به این شهر مسافرت می کنند. علاوه بر جنبه‌ی مذهبی و زیارتی شما می توانید از معماری فوق العاده‌ی حرم مطهر ایشان لذت ببرید.آخرین ضریح ایشان توسط استاد محمود فرشچیان طراحی شده است.

اگر می خواهید به راحتی زیارت کنید بهتر است در ایام شهادت، ولادت، عید نوروز و تعطیلات رسمی به مشهد سفر نکنید، چون بسیار شلوغ است. عید 1402 نزدیک به 8 میلیون زائر به مشهد سفر کردند که رکورد جدیدی در جذب گردشگر توسط این شهر محسوب می شود. 

زیارت حرم امام رضا (ع)
زیارت حرم امام رضا (ع)

مسجد گوهرشاد 

بزرگترین صحن و یکی از جاهای دیدنی حرم امام رضا، مسجد گوهرشاد است که قدمت آن نزدیک به 6 قرن می باشد. مسجد گوهرشاد یکی از مساجد چهار ایوانی به شمار می رود که معماری ایرانی اسلیمی آن می تواند شما را شگفت زده کند. البته این مسجد از نظر تاریخی هم مورد توجه است. در سال 1314 و در دوران حکومت رضا پهلوی این مسجد توسط نیروهای روس به توپ بسته شد و از همین جهت از شهرت بیشتری نسبت به دیگر صحن ها برخوردار است.

مسجد گوهرشاد، بزرگترین صحن در حرم امام رضا (ع)
مسجد گوهرشاد، بزرگترین صحن در حرم امام رضا (ع)

جاهای تفریحی مشهد

اما از اماکن زیارتی مشهد که بگذریم با جاذبه های تفریح متنوعی روبرو می شویم. مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران پس از تهران شامل امکانات رفاهی و تفریحی فوق العاده ای است. از بهترین رستوران ها گرفته تا بهترین هتل های ایران را می توانید در مشهد پیدا کنید. اما از بهترین جاهای دیدنی ایران که در مشهد قرار گرفته است باید جاذبه های تفریحی و طبیعی آن اشاره کنیم که در ادامه راجع به آنها بیشتر توضیح می دهیم.

طرقبه 

یکی از معروف ترین اماکن تفریحی مشهد طرقبه نام دارد. طرقبه منطقه ییلاقی و زیبایی است که در بین مردم مشهد از محبوبیت بالایی برخوردار است و معمولا پاتوق جوانان مشهدی محسوب می شود. انواع پوشش گیاهی، کوچه باغ های تنگ و زیبا، رودخانه، کافه رستوران و … از امکانات تفریحی طرقبه محسوب می شوند که مسافران زیادی را به خود جذب می کنند.

رودخانه گلستان از بند گلستان عبور می کند که زیبایی خاصی را به منطقه طرقبه افزوده است. شما می توانید در این منطقه که شباهت زیادی به دربند تهران دارد، از انواع کافه ها بهره مند شوید. سرو قلیان، چای، انواع کباب، دیزی و … از مواردیست که می توانید در این کافه رستوران ها مشاهده کنید.

در پارک جنگلی طرقبه هم می توانید از امکانات تفریحی دیگری مانند تله کابین، قایق سواری در دریاچه و … استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین جاهای دیدنی مشهد هستید، طرقبه و پارک جنگلی آن را فراموش نکنید.

منطقه تفریحی و ییلاقی طرقبه
منطقه تفریحی و ییلاقی طرقبه

کوهسنگی

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مشهد کوهسنگی نام دارد که احتمالا شما هم با این منطقه تا حدودی آشنا هستید. فاصله کوهسنگی تا حرم فقط 7 کیلومتر می باشد و به همین دلیل معمولا زائران زیادی به این منطقه تفریحی مراجعه می کنند. امکانات پارک کوهسنگی مشهد بسیار عالی بوده و به همین دلیل یکی از بهترین جاذبه های تفریحی و جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود. 

اگر به دنبال جایی در مشهد برای تفریح خانوادگی و کودکان خود هستید، قطع به یقین کوهسنگی می تواند گزینه‌ی خوبی باشد. در این پارک از شهربازی کوهسنگی مشهد هم برخوردار خواهید بود که می تواند هیجان سفر به مشهد را دوچندان کند. همچنین با توجه به ارتفاع این پارک می توان کوهسنگی را بام مشهد دانست. از این منطقه می توانید شهر را به خوبی زیر پای خود مشاهده کنید.

ساعت کار پارک کوهسنگی مشهد از ساعت 9 صبح الی 2 بامداد است و به همین دلیل یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب محسوب می شود. اگر به دنبال مکان تفریحی برای شبگردی در مشهد هستید می توانید به این پارک مراجعه کنید از امکانات آن، رستوران ها و کافه های آن استفاده کنید.

آدرس کوه سنگی در مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی
پارک کوهسنگی مشهد
پارک کوهسنگی مشهد

سد طرق مشهد

بازدید از جاهای دیدنی طرق مشهد می تواند سفر شما به این شهر را لذت بخش تر کند. اگر به دنبال بهترین سد برای ماهیگیری مشهد هستید، باید به سد طرق بروید. قدمت طرق مشهد به سده 9 هجری قمری بازمیگردد، اما سد طرق فقط نزدیک به 30 سال قدمت دارد. 

سد طرق مشهد را می توان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در تابستان و بهار دانست. آب و هوای مشهد در زمستان ها سرد و خشک است و بهتر است بازدید از سد طرق را به تابستان و ماه های گرم سال موکول کنید. پوشش گیاهی مناسب و درختان زیادی که در اطراف این سد قرار گرفته اند آن را به یک مکان تفریحی فوق العاده برای خانواده ها تبدیل کرده اند. اما متاسفانه امکانات خاصی برای این منطقه در نظر گرفته نشده است و برای تفریح باید تجهیزات کامل به همراه داشته باشید.

سد طرق مشهد
سد طرق مشهد

پارک مینیاتوری

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مشهد، پارک مینیاتوری نام دارد. این پارک نمونه‌ی کوچک شده از سرزمینمان ایران است. در پارک مینیاتوری مشهد می توانید جاهای مختلف ایران را مشاهده کنید. از جمله این مکان ها که در پارک مینیاتوری قرار گرفته اند می توان موارد زیر را نام برد:

  • تخت جمشید شیراز
  • پل خواجو اصفهان
  • آرامگاه فردوسی مشهد
  • باغ شاهزاده یا باغ ماهان کرمان
  • سد کارون اهواز
  • راه آهن مشهد
  • روستای کندوان
  • آرامگاه عطار نیشابوری
  • فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد 
آدرس: استان خراسان، مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶
پارک مینیاتوری مشهد
پارک مینیاتوری مشهد

باغ وحش وکیل آباد

اگر می خواهید بدانید که باید روز جمعه مشهد کجا بریم، باید به باغ وحش وکیل آباد اشاره داشته باشیم. این باغ وحش می تواند بهترین جای دیدنی مشهد برای کودکان محسوب شود. بازدید از انواع و اقسام حیوانات می تواند برای کودکان و حتی بزرگسالان امر جالبی باشد. آشنایی با زیست انواع جانوران که در باغ وحش حضور دارند برای شما ممکن خواهد بود. 

در باغ وحش وکیل آباد می توانید از حیوانات مختلفی مانند تمساح، مار، خوک، گوزن، قوچ، سیاه گوش، شیر، ببر و … بازدید کنید. همچنین انواع آبزیان، خزندگان و پرندگان در این باغ وحش زندگی می کنند که تماشای آنها هم می تواند تجربه‌ی فوق العاده ای باشد.

اما یکی از بخش های جذاب و محبوب باغ وحش وکیل آباد به سالن های تاکسیدرمی مربوط می شود. در این باغ وحش موزه های تاکسیدرمی وجود دارد که در واقع حیوانات تاکسیدرمی شده در آن به نمایش گذاشته می شوند. معمولا اردوهای دانش آموزی مشهد به باغ وحش وکیل آباد می آیند و از این موزه ها بازدید می کنند.

آدرس: استان خراسان، مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک
باغ وحش وکیل آباد در مشهد
باغ وحش وکیل آباد در مشهد

چشمه گیلاس

از مکان های تفریحی رایگان مشهد باید به چشمه گیلاس اشاره کنیم. در هوای گرم تابستان، سفر به چشمه گیلاس می تواند بهترین گزینه باشد چون می توانید در آب های زلال و خنک این منطقه آب تنی کنید و در اطراف آنها به تفریح بپردازید. این چشمه از بهترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود و برای رسیدن به آن باید نزدیک به 25 کیلومتر مسیر را تا روستای چشمه گیلاس طی کنید. 

ارتفاع چشمه گیلاس نزدیک به 1000 متر از سطح دریاست و به همین دلیل هم دارای آب و هوای خنک و سردی می باشد. عمق چشمه نزدیک به 4 تا 5 متر می رسد و از طریق آن پوشش گیاهی نسبتا خوبی در اطراف این منطقه به وجود آمده است. 

آدرس: استان خراسان، مشهد، ۲۵ کیلومتری چناران، روستای چشمه علی
چشمه گیلاس از بهترین جاهای طبیعی مشهد
چشمه گیلاس از بهترین جاهای طبیعی مشهد

پارک طبیعی هفت حوض

در بین جاذبه های تفریحی مشهد پارک های مصنوعی مختلفی دیده می شود اما بازدید از پارک طبیعی هفت حوض مطمئنا حس و حال بهتری را به شما منتقل می کند. هنگامی که نزدیک به 7 کیلومتر از جنوب شرقی شهر فاصله بگیرید، به این پارک زیبا می رسید. معمولا مسافران زیادی این پارک را برای تفریح انتخاب می کنند. در کنار مناظر طبیعی و دیدنی پارک هفت حوض امکانات رفاهی مناسبی هم در اختیار مسافرین قرار گرفته است. از جمله این امکانات می توان به آلاچیق، سرویس بهداشتی و … اشاره داشت.

از مهمترین جاذبه های دیدنی پارک طبیعی هفت حوض می توان به صخره های سنگی آن اشاره داشت که شباهت زیادی به کوه های وردیج در تهران دارد. در میان این سنگ ها چشمه های کوچکی ایجاد شده است که نمای زیبایی را برای عکاسی فراهم کرده اند.

آدرس: استان خراسان، هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد، کوه‌های خلج
پارک طبیعی هفت حوض در مشهد
پارک طبیعی هفت حوض در مشهد

باغ گیاه شناسی 

یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار، باغ گیاه شناسی این شهر است. تماشای انواع و اقسام گیاهان می تواند برای علاقه مندان به طبیعت جذاب باشد. قدمت این پارک نزدیک به 60 سال است و در این مدت 11 مجموعه مختلف گیاهی شامل انواع گیاهان دارویی، 700 نمونه گل داوودی و 400 نوع نمونه ژنتیکی در آن جمع آوری شده است.

بهترین زمان برای سفر به مشهد برای بازدید از باغ گیاه شناسی، فصل پاییز است. در این فصل با سفر به مشهد و بازدید از باغ گیاه شناسی می توانید به تماشای جشنواره گل های داوودی بپردازید.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و میدان غدیر
باغ گیاه شناسی مشهد
باغ گیاه شناسی مشهد

شاندیز

منطقه شاندیز از بهترین و دیدنی ترین مکان های طبیعی مشهد محسوب می شود. احتمالا نام شاندیز را با کباب ها و شیشلیک های آن بشناسید، اما این منطقه شامل جاذبه های طبیعی و تفریحی مختلی می شود. شاندیز از بهترین اماکن تفریحی در شهر مشهد می باشد و مردم زیادی در روزهای تعطیل به این منطقه سفر می کنند. 

در منطقه طبیعی شاندیز رودخانه‌ی زیبایی وجود دارد که باعث خنک شدن هوا می شود و در اطراف رودخانه انواع کافه باغ ها و رستوران های مختلفی را مشاهده می کنید. با توجه به اختلاف دمای شاندیز نسبت به مرکز شهر مشهد که 4 تا 5 درجه سردتر است، بهترین مکان تفریحی مشهد در تابستان محسوب می شود. اگر به دنبال بهترین مکان های دونفره مشهد هستید، پیاده روی در کوچه باغ های شاندیز را باید تجربه کنید.

صرف انواع کباب ها به خصوص شیشلیک در رستوران های شاندیز از مواردی است که نباید از دست بدهید. پس بهتر است به شکلی به این منطقه سفر کنید تا وعده‌ی ناهار را در شاندیز میل کنید.

شاندیز از بهترین جاهای دیدنی مشهد
شاندیز از بهترین جاهای دیدنی مشهد

جنگل جیغ 

در میان جنگل های طبیعی ایران، جنگل جیغ مشهد از مخوف ترین جنگل ها محسوب می شود. این جنگل عجیب و غریب ظاهر ترسناکی دارد و بهتر است به تنهایی به آن سفر نکنید. البته فقط ظاهر آن ترسناک بوده و هیچ گونه خطر جانی شما را تهدید نخواهد کرد. به همین دلیل هم جنگل جیغ را می توان در لیست جاهای دیدنی مشهد در شب قرار داد که باید از هیجان و ترس آن در شب ها استفاده کنید.

علت نامگذاری این جنگل، صدای عجیبی است که در آن شنیده می شود. البته طبق گفته‌ی کارشناسان این صدای جیغ به جیرجیرک ها و جانوران داخل جنگل مربوط می شود و نکته‌ی ترسناکی وجود ندارد. اما اگر به دنبال یک ماجراجویی هیجان انگیز هستید می توانید به جنگل جیغ مراجعه کنید.

آدرس: مشهد، روستای سربرج، کنار رودخانه سربرج
جنگل جیغ، عجیب ترین جنگل در ایران
جنگل جیغ، عجیب ترین جنگل در ایران

پارک های آبی مشهد

از بین جاهای دیدنی مشهد در زمستان می توان به پارک های آبی این شهر اشاره داشت. در شهر بزرگ مشهد امکانات تفریحی فوق العاده ای وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید. با توجه به هوای سرد مشهد در زمستان بهتر است مکان های تفریحی سرپوشیده مشهد را برای تفریح انتخاب کنید که از بهترین ها در این  زمینه می توان پارک های آبی را نام برد. در ادامه با دو مورد از بهترین پارک های آبی در مشهد آشنا می شوید.

سرزمین موج های آبی مشهد

احتمالا نام سرزمین موج های آبی مشهد را شنیده باشید. این پارک در سال 2010، لقب بزرگترین پارک آبی در آسیا را یدک می کشید. انواع و اقسام سرسره های آبی و تفریحات هیجانی را می توانید در این پارک آبی تجربه کنید. همانطور که گفته شد پارک های آبی از بهترین تفریحات در زمستان محسوب می شوند، پس بهترین زمان برای تفریح در سرزمین موج های آبی مشهد هم زمستان است. علاوه بر امکانات تفریحی شما در این مجموعه از خدمات ماساژ، رستوران ها و کافه های باکیفیت برخوردار خواهید بود.

سرزمین موج های آبی مشهد، یکی از بزرگترین پارک های آبی آسیا
سرزمین موج های آبی مشهد، یکی از بزرگترین پارک های آبی آسیا

پارک آبی ایرانیان

سفر به مشهد در زمستان را باید به شکلی برنامه ریزی کنید که سرمای هوا باعث آزار و اذیتتان نشود. به همین دلیل بهتر است تفریح در مکان های سرپوشیده مانند پارک آبی ایرانیان را انتخاب کنید. پارک آبی ایرانیان از سرزمین موج های آبی جدیدتر محسوب می شود و قدمت چندانی ندارد. در این پارک آبی هم می توانید انواع سرسره ها، سقوط آزاد، تونل های آبی و تفریحات آبی را مشاهده کنید.

پارک آبی ایرانیان در مشهد
پارک آبی ایرانیان در مشهد

جاذبه های تاریخی و فرهنگی مشهد

در شهر مقدس مشهد می توانید از جاذبه های تاریخی زیادی دیدن کنید. از آرامگاه یکی از شاعران بزرگ ایرانی مانند فردوسی گرفته تا موزه های مختلف در این شهر قرار دارند. در ادامه قصد داریم بهترین جاهای دیدنی مشهد از نظر فرهنگی و تاریخی را به شما معرفی کنیم.

آرامگاه فردوسی

فردوسی یک از شاعران برجسته و نامی ایران زمین است که می توانید برای بازدید از مقبره‌ی او به مشهد سفر کنید. آرامگاه فردوسی در طوس مشهد قرار دارد و برای رسیدن به آن نزدیک به 30 دقیقه باید از مرکز شهر رانندگی کنید. 

با سفر به این منطقه از مشهد با یک تیر دو نشان می زنید و می توانید از مقبره شاعر معاصر، مهدی اخوان ثالث نیز بازدید کنید. این شاعر نامی ایران هم در محوطه‌ی آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده است. معماری مقبره‌ی فردوسی از روی آرامگاه کوروش کبیر الگوبرداری شده و بسیار باشکوه ساخته شده است. در این مقبره‌ی مکعبی شکل موزه‌ی فردوسی قرار دارد که بازدید از آن هم خالی از لطف نخواهد بود.

آرامگاه فردوسی یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد
آرامگاه فردوسی یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار

از مهمترین اماکن تاریخی در مشهد باید به آرامگاه نادر شاه افشار اشاره کنیم. اولین شاه دوره افشاریه و در واقع موسس این حکمرانی، نادر شاه بوده است. آرامگاه این شاه افشاری در باغ با شکوه و زیبایی قرار گرفته است که می توانید در فضای آن به تفریح بپردازید. همچنین یکی از مهمترین ویژگی های این باغ، عکس های سلطنتی با لباس های قدیمی می باشد که همیشه مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

آرامگاه نادر شاه افشار در مشهد
آرامگاه نادر شاه افشار در مشهد

موزه نادری 

در مجموعه‌ی تاریخی نادر شاه افشار می توانید به موزه‌ی بزرگی به نام موزه‌ی نادری دسترسی داشته باشید که شامل انواع و اقسام آثار تاریخی می شود. در این موزه 2 تالار را مشاهده می کنید که تالار اول به آلبوم تاریخی افشاریان مربوط می شود. در این تالار از انواع وسایل، لباس های و سلاح های دوران حکمرانی افشاریان می توان بازدید کرد.

اما در تالار دوم موزه نادری می توانید با زندگی شخصی نادر شاه افشار آشنا شوید. در این تالار هم وسایل و آثار تاریخی وجود دارد که از جمله آنها می توان به شمشیر، تاج، لباس ها و نسخه های خطی آن دوران اشاره داشت.

موزه نادر شاه افشار، موسس دوره افشاریان
موزه نادر شاه افشار، موسس دوره افشاریان

کلات نادری و برج خورشید

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، کلات نادری است که برای رسیدن به آن باید به منطقه ای کوهستانی سفر کنید، چون در میان ارتفاعات کوه ها قرار گرفته است. برج خورشید از جاذبه های کلات نادری محسوب می شود که توسط نادر شاه افشار در کلات نادری ساخته شده است. قلعه ها و دژهای مختلفی را دور تا دور کلات نادری مشاهده می کنید که وظیفه‌ی تامین امنیت این منطقه را بر عهده داشته اند. 

در کلات نادری عتیقه ها و وسایل قیمتی زیادی توسط کاوشگران پیدا شده است که تمام آنها به موزه نادری منتقل شده اند. اشیا و ظروف زیبای تاریخی که می توانید تمام آنها را در موزه مشاهده کنید.

کلات نادری و برج خورشید در مشهد
کلات نادری و برج خورشید در مشهد

مراکز خرید و بازارهای مشهد

یکی از بخش های مهم هر مسافرت به بازار و خرید مربوط می شود. مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران شامل بهترین مراکز خرید و پاساژ های لوکس می شود و علاوه بر آنها بازارهای سنتی و قدیمی در اختیار شما خواهند بود. در بازار های سنتی می توانید به خرید سوغات مشهد بپردازید و در مراکز خرید انواع و اقسام پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه را خواهید یافت. در ادامه بهترین مراکز خرید مشهد را به شما معرفی می کنیم.

بازار رضا 

برای بازدید از جاهای دیدنی مشهد و سوغاتی هایی که برای خرید در نظر دارید، بهتر است به بازار رضا بروید. بازار رضا را می توان از جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم دانست که دسترسی خوبی به حرم مطهر دارد. شما در این بازار می توانید از بین 1700 غرفه و مغازه‌ی مختلف به خرید سوغاتی مشهد برای رفیق و آشنایان بپردازید. بهترین سوغات مشهد مانند مهر و تسبیح، نبات، عطر، زعفران و … را می توانید در بازار رضا پیدا کنید.

بازار رضا بهترین مکان برای خرید سوغات مشهد
بازار رضا بهترین مکان برای خرید سوغات مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ

همانطور که می دانید شهر مشهد از بزرگترین و لوکس ترین شهرهای ایران به شمار می رود و به همین دلیل مراکز تجاری و زیبایی را می توانید در آن پیدا کنید. از جمله بهترین مراکز خرید مشهد باید به مرکز خرید آرمیتاژ اشاره کنیم. این برج 34 طبقه شامل انواع مغازه ها، رستوران ها و کافه ها می شود که می توانند یک مجموعه تفریحی و یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد را در اختیار شما قرار دهند. 

در طبقات مختلف این مرکز خرید می توانید به شهربازی کودکان و بازی های بزرگسالان دسترسی داشته باشید. همچنین وجود پردیس سینمایی از دیگر مزایای این مرکز خرید محسوب می شود. سالن بولینگ، سالن بیلیارد، بازی های رایانه ای، استخر، سونا و جکوزی از دیگر امکانات رفاهی این مرکز خرید محسوب می شود که توانسته باعث جذب گردشگران زیادی به خود شود.

از جمله اجناس و کالاهایی که در مرکز خرید آرمیتاژ برای خرید قابل دسترس است می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • انواع پوشاک مردانه و زنانه
  • عطر و ادکلن
  • طلا و جواهرات
  • محصولات چرمی، کیف و کفش
  • لوازم خانگی
  • لوازم آشپزخانه
  • ساعت و اکسسوری
آدرس: مشهد، بلوار هفت تیر، برج لوکس آرمیتاژ
مرکز خرید آرمیتاژ از بهترین مراکز خرید مشهد
مرکز خرید آرمیتاژ از بهترین مراکز خرید مشهد

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین جاهای دیدنی مشهد آشنا کنیم تا سفر راحت تری را به این شهر بزرگ داشته باشید. همانطور که در مقاله اشاره شد شهر مشهد با وجود حرم مطهر امام رضا (ع) به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است و شما می توانید با رزرو تور مشهد به این شهر زیبا سفر کنید تا از جاذبه های تفریحی، تاریخی و زیارتی مختلفی بازدید کنید.

سوالات متداول

بازار رضا و مرکز خرید آرمیتاژ

پارک آبی ایرانیان و سرزمین موج های آبی

طرقبه، سد طرق، کوهسنگی، پارک مینیاتوری، باغ وحش وکیل آباد، چشمه گیلاس

Comments are closed.