بهترین مراکز خرید وان ترکیه ۱۴۰۲ [بهترین پاساژهای وان]

بهترین مراکز خرید وان کجاست؟ اگر قصد دارید به شهر وان سفر کنید؛ ولی بهترین مراکز خرید در وان ترکیه را نمی‌شناسید، در این مطلب از همیار تریپ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. کشور ترکیه یکی از همسایگان ایران است که گردشگران زیادی از ایران را مهمان خود کرده است. شهر وان نیز یکی از شهرهای ترکیه است که با ایران مرز مشترک دارد و از نظر اقتصادی جزو ارزان‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌آید. این شهر بسیار زیبا است و میان کوه‌های صخره‌ای و سبز واقع شده است و در پاسخ به این سوال که بهترین تور ترکیه کجاست می توان به راحتی نام شهر وان را عنوان کرد.

جاذبه‌های تاریخی، کلیساها، دریاچه وان، صنایع‌دستی همچون طلا، نقره، جواهرات، فرش و گلیم از ویژگی‌های این شهر به‌حساب می‌آیند. همین خصوصیات شهر وان در کنار قیمت‌های مناسب اجناس سبب شده تا مسافران زیادی وان را برای مقصد سفر خود و مکانی برای خرید انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا مراکز خرید وان را به شما معرفی کنیم.

بهترین راهنمای سفر به ترکیه
سفر به دیدنی های جذاب ترکیه

بهترین مراکز خرید وان کجاست؟

همان‌طور که قبلا هم گفته شد شهر وان یک شهر مرزی است و در نزدیکی تبریز قرار دارد. به همین دلیل هم افراد زیادی وان را برای سفر انتخاب می‌کنند. هزینه سفر به این شهر به دلیل نزدیکی به ایران بسیار کم است. همچنین وجود انواع اوت لت وان ترکیه آن را به بهترین گزینه برای خرید تبدیل می‌کند به صورتی که خیلی از اوقات قیمت لباس در وان ترکیه  ۱۴۰۱  دلیل اصلی سفر افراد به این شهر است. حال در این قسمت قصد داریم بهترین مراکز خرید شهر وان را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این شهر، دچار مشکل نشوید. پس همچنان همراه ما باشید.

  • مرکز خرید ای.وی.ام وان
  • آیدین پریهان ای.وی.ام
  • مرکز خرید تورکوآز وان
  • آتایوس سیلور
  • فروشگاه برشکا
  • بازار روسی‌ها
  • خیابان جمهوریت
  • بازار لیمون
  • مرکز خرید رانس
  • مرکز خرید متروپولیتن وان 
  • مرکز خرید پارک و غیره

مرکز خرید ای.وی.ام وان (AVM VAN)، بزرگترین مرکز خرید وان ترکیه

مرکز خرید Van AVM مخفف «Alış Veriş Merkezi» است و معنای آن  «مرکز خرید و فروش» می‌باشد. در سفر به شهر وان و برای خرید برندهای معروف در وان ترکیه اول باید به این پاساژ بروید. این پاساژ هم مانند خیلی از مراکز خرید دیگر در بلوار جمهوری قرار دارد و به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون گوگل‌مپ استفاده کنید و مسیر را پیدا کنید

این مرکز خرید یک وب‌سایت رسمی هم دارد که کار شما را بسیار راحت می‌کند. بهره‌مندی از وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از مراجعه برند موردنظر خود را در آن جستجو و مدل مد نظرتان را هم انتخاب کنید. درواقع این مرکز خرید تجربه خریدی عالی بدون معطلی و اتلاف وقت را به شما هدیه می‌دهد.

وان ای وی ام یکی از بهترین مراکز خرید وان است که در سطح استانداردهای بین‌المللی است. این شاپینگ‌مال در سال ۲۰۱۵ در ۵ طبقه و ۲ طبقه زیرزمین و با طراحی به‌خصوص افتتاح شد. بیش از ۹۰ برند معروف دنیا در این فروشگاه وجود دارد و محال است از آن دست خالی بیرون بیایید. این مرکز خرید بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی شهر وان و مرکزی برای جذب توریست محسوب می‌شود. به‌طوری‌که در همان اولین سال، رکورد بیشترین تعداد بازدید‌کنندگان را در بین مراکز خرید شهرهای آناتولی به نام خود ثبت کرد.

وان ای.وی.ام بهترین مرکز خرید وان به‌حساب می‌آید که علاوه بر مغازه‌هایی که به فروش لباس می‌پردازند، یک سینما با ۷ سالن، زمین‌های بازی کودکان، رستوران و کافه، فروشگاه‌های کفش، بازار فناوری و هایپرمارکت نیز دارد و به همین دلیل یکی از مراکز تفریحی وان نیز به‌حساب می‌آید. در این فروشگاه کمپین‌های ویژه‌ و نمایشگاه‌هایی هم در طول هفته و آخر هفته برگزار می‌شود که بازدید از آن ممکن است برای شما جالب باشد.

مرکز خرید وان ای وی ام در ترکیه
مجتمعی برای خرید برندهای معروف در وان ترکیه

آیدین پریهان ای.وی.ام (Aydin Perihan AVM)، یکی از بهترین مراکز خرید وان

اگر به دنبال یک محیط آرام و دلباز برای خرید می‌گردید، مرکز خرید آیدین پریهان را انتخاب کنید. این پاساژ نیز از امکاناتی همچون زمین بولینگ، گیم‌نت و سالن سینما برخوردار است. در زمان گشتن در این پاساژ حتما به فروشگاه Star 2000 سر بزنید؛ چراکه رنج قیمت مناسبی دارد و مشتریان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. 

مرکز خرید تورکوآز وان (Turkuaz AVM)

این مرکز خرید را می‌توان بهترین مرکز خرید وان ترکیه دانست. این شاپینگ‌مال در مرکز شهر واقع شده و فروشندگان آن از افراد بومی وان هستند و خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند. شما می‌توانید اقلام کادویی و پوشاک خارجی ترکیه را از این فروشگاه خریداری کنید. همچنین برای نوشیدن قهوه ترک اصیل و کمی استراحت سری به کافه کوچک درون این فروشگاه بزنید و یا در سینمای آن فیلمی را تماشا کنید.

رستوران مرکز خرید تورکوآز غذاهای باکیفیت و خوشمزه‌ای دارد پس حتما از آن سفارش دهید. این پاساژ فضای خانوادگی و صمیمی دارد و از سرگرمی‌های آن می‌توان به زمین بولینگ و سالن سینما اشاره کرد. همچنین می‌توانید کودک خود را در زمین بازی مخصوص کودکان قرار دهید تا سرگرم شود و به‌راحتی بتوانید به خرید خود برسید.

آتایوس سیلور (Atayos silver)

اگر قصد خرید زیورآلات، نقره‌جات و طلا را دارید، به مرکز خرید آتایوس سیلور که معتبرترین و بهترین مراکز خرید وان در این زمینه است، بروید. فروشگاه‌ها و برندهای مشهور ترکیه‌ای و بین‌المللی و باقلوا فروشی‌های معروف این فروشگاه به شما کمک می‌کند تا برای عزیزانتان سوغاتی‌های خوب و خوشمزه‌ای را خریداری کنید. این پاساژ به مرکز شهر نزدیک است و دسترسی آسانی دارد.

مرکز خرید آتایوس سیلور در وان ترکیه
معتبرترین و بهترین مراکز خرید وان

فروشگاه برشکا (Bershka)

برند برشکا (Bershka) برای همه افرادی که به خرید علاقمندند، آشناست. برشکا مربوط به گروه اسپانیایی ایندیتکس (Inditex) است و یکی از بهترین مرکز خرید های وان ترکیه به‌حساب می‌آید. در این فروشگاه می‌توانید از انواع برندهای معروف پوشاک همچون اوترکه (Uterqüe)، استرادیواریوس (Stradivarius)، اویشو (Oysho)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti) ، پول اند بیر (Pull&Bear)، زارا هوم (Zara Home) و زارا (Zara) که به چشم می‌خورند، خرید کنید. 

بازار روسی‌ها

کشور ترکیه با همسایه روسی خود ارتباطات سیاسی و اقتصادی خوبی دارد به همین دلیل هم بازار روسی‌ها (Russian bazaar) را ایجاد کرده تا بین دو کشور تبادل فرهنگی صورت گیرد. این بازار شامل چند خیابان است که پوشاک، صنایع‌دستی و کالاهای تولید روسیه در آن به فروش می‌رسد.

بازار قدیمی، یکی از بهترین مراکز خرید وان برای آشنایی با فرهنگ ترکیه

بازارهای سنتی در هر شهر به اقتصاد بومی‌های آن کمک می‌کنند و برای گردشگران نیز جالب‌توجه هستند؛ چراکه رسومات، آیین و فرهنگ آن شهر را از نزدیک به آن‌ها نشان می‌دهد. 

خیابان جمهوریت

شاپینگ‌مال‌ها مراکز خرید مدرنی هستند که برای خرید انتخاب خوبی به شمار می‌آیند؛ اما حتما به مغازه‌هایی که در خیابان وجود دارند نیز سر بزنید. خیابان جمهوریت یکی از خیابان‌های وان است که انواع کالا از برندهای جهانی تا اجناس سنتی را می‌توانید با قیمت مناسب در آن بیابید.

خیابان جمهوریت در وان ترکیه
مکان عرضه انواع کالا از برندهای جهانی تا اجناس سنتی

اروپای وان

بازار اروپا یکی از بهترین مراکز خرید وان است که در مرکز شهر واقع شده است. این بازار قدیمی نیز یکی از ارزانترین مراکز خرید وان ترکیه است و با هر بودجه‌ای، می‌توانید اجناس موردنیاز خود را تهیه کنید. این نکته را هم بدانید که این بازار یکی از بهترین مراکز خرید شهر وان برای خرید عمده نیز محسوب می‌شود.

بازار لیمون وان

لیمون وان نیز از بازارهای قدیمی وان است که ایرانیان آن را دوست دارند. قیمت کالاها در این بازار مناسب است و دسترسی آسانی دارد.

مرکز خرید رانس (Ranss AVM)

مرکز خرید رانس بهترین مرکز خرید در وان ترکیه است که لباس‌هایی با رنگ و جنس متنوع و کیف و کفش متنوع را می‌توانید از اینجا خریداری کنید. یکی از نکات مثبت این پاساژ خدمات مشتریان همچون حمل کالا برای خریدهای زیاد است که بسیار موردتوجه قرار گرفته است. یکی از معایب آن هم ترافیک زیاد و کم‌بودن جای پارک در آن اطراف است.

مرکز خرید رانس در وان ترکیه
مجموعه های فوق العاده ای برای خرید انواع سوغاتی ها

 

مرکز خرید متروپولیتن وان (Van Metropolitan Mall)

از بهترین مراکز خرید وان می‌توانیم به مرکز خرید متروپولیتن اشاره کنیم که در محله یوزباش اوغلو و تقاطع خیابان جمهوریت و خیابان کاظم کارابکیر واقع شده است و همواره رضایت مشتریان را به دنبال داشته است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع بیسکوئیت‌ها و شکلات‌های ترکی را به‌عنوان سوغاتی برای عزیزان خود بخرید. اگر در زمان سفر شما، فروشگاه‌ها دارای تخفیف باشند هم که چه‌بهتر؛ یک خرید ارزان و به‌صرفه‌ را تجربه خواهید کرد.

مرکز خرید پارک (Park AVM)

این مرکز خرید هم یکی دیگر از بهترین مراکز خرید در وان ترکیه به‌حساب می‌آید که در محله شریفیه، بلوار جمهوریت شهر وان قرار دارد. این پاساژ تازه تاسیس است و چند رستوران و کافه دارد. همچنین یکی از شعبه‌های سیمیت سرا نیز در همین فروشگاه موجود است.

حمل و نقل در شهر وان

در این قسمت از مطلب بهترین مراکز خرید وان می‌خواهیم نحوه حمل و نقل در این کشور را بررسی کنیم. اگر در سفر به شهر وان خواستید به شهرهای دیگر ترکیه هم سر بزنید، می‌توانید به‌راحتی و با یکی از وسایل نقلیه همچون قطار، هواپیما، کشتی و یا اتوبوس خود را به شهر موردنظر برسانید. چند نوبت در روز می‌توان از وان به شهرهای استانبول، آنکارا و شهرهای دیگر ترکیه سفر کرد.

اگر می‌خواهید اتوبوس را برای این سفر انتخاب کنید، بهتر است از اتوبوس‌های دولموش استفاده کنید تا علاوه بر پرداخت هزینه کمتر از مناظر زیبا در حین سفر لذت ببرید. اتوبوس برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر به ۲ ساعت نیاز دارد؛ اما همان مسافت با قطار کمی کوتاه‌تر خواهد شد. با انتخاب قطارهای سریع‌السیر از  صندلی‌های تختخواب شوی آن بهره‌مند شوید و کمی در مسیر استراحت کنید.

اگر می‌خواهید در زمان کمتری به مقصد برسید، به فرودگاه فرید ملن شهر وان بروید و به شهرهای آنتالیا، آدانا، ازمیر و آنکارا سفر کنید. سپس در مقصد با دولموش‌ها (اتوبوس شهری) از فرودگاه به مرکز شهر بروید. اگر کشتی انتخاب شماست، باید در ساعت‌های تعیین شده (سه بار در طول روز) به سفر بروید و اوقات خوبی را در مسیر سپری کنید.

حمل و نقل ترکیه
بهترین شرکت حمل و نقل در شهر وان

مکان‌های دیدنی شهر وان

در سفر به شهر وان، پس از اینکه به بهترین مراکز خرید وان رفتید و کالاهای موردنیاز خود را خریداری کردید، بد نیست از جاهای دیدنی شهر هم دیدن کنید. می‌توانید به سمت جزیره آختامار و دریاچه وان بروید و یک پیک‌نیک جذاب را تجربه کنید. با سفر به این جزیره از کلیسای ارمنی صلیب مقدس دیدن کنید و زیباترین مناظر ترکیه را تماشا کنید. همچنین از دیگر مناطق دیدنی شهر شامل قلعه چاووش تپه، خانه گربه‌های وان، شهر تاریخی توشپا، آبشار مرادیه و موزه وان نیز غافل نشوید تا خاطره خوبی از سفر به شهر زیبای وان را در ذهنتان ثبت کنید.

غذاهای معروف شهر وان

پس از خرید از بهترین مراکز خرید وان، شاید گرسنه شده باشید. غذاهای ترکیه‌ای با ذائقه اکثر ایرانی‌ها خوش می‌آید و با رنگ و لعابش دهان شما را آب می‌اندازد! حتما از کباب‌های ترکی ازجمله دونر کباب و آدانا کباب میل کنید. همچنین خوردن برخی از غذاهای معروف محلی ترکیه هم همچون پیده، سوپ عدس، سارما یا دلمه ترکی، کوفته ترکی، لاهماجون یا لحم عجین، کنوفه، بورک و باقلوای معروف ترکیه را حتما در لیست کارهایی که در سفر به ترکیه باید انجام دهید، قرار دهید.

کلام آخر

شهر وان یکی از شهرهای غنی ترکیه است که پاساژها و فروشگاه‌های مختلفی دارد. بازارهای سنتی با سوغاتی‌های رنگارنگ و پاساژهای مدرن و شیک برای علاقه‌مندان به برندها، همه در شهر وان در دسترس هستند. لباس‌های برند،  قلیان، قهوه‌جوش، قوری، ظروف مسی و برنجی، زیور‌آلات، فرش‌‌ها و قالی‌های ترک و شیرینی‌های وسوسه‌انگیز ترکی؛ مانند باقلوا در این پاساژها به فروش می‌رسند. در این مطلب از همیار تریپ سعی کردیم بهترین مراکز خرید وان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در سفر به این شهر زیبا، به‌راحتی پاساژ موردنیاز خود را پیدا کنید و کالاهای بی‌نظیری را خریداری نمایید. این را هم بدانید که بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه فصل بهار و پاییز  است.

سوالات متداول

آیدین پریهان ای.وی.ام، خیابن جمهوریت، اروپای وان، بازار لیمون جزو ارزان‌ترین‌ها هستند

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.