بهترین زمان سفر به نمک آبرود کی هست؟

بهترین زمان سفر به نمک آبرود می تواند هر فصل از سال باشد و بستگی به متر و معیارهای شما دارد که چه زمانی را انتخاب کنید. شهر گردشگری و زیبای نمک آبرود پر از جاهای دیدنی و جاذبه های تفریحی و گردشگری است که شما در ماه های مختلف سال می توانید از آنها دیدن کنید. در ادامه سعی می کنیم به بررسی جنبه های مختلف تعیین زمان برای سفر به نمک آبرود بپردازیم تا بتوانید در بهترین فصل ممکن سفر خود را برنامه ریزی کنید.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود در استان مازندران قرار گرفته و شامل بسیاری از بهترین جاهای دیدنی شمال می شود. این شهر زیبا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از طبیعت بکر و زیبایی بهره مند است. برای رسیدن به نمک آبرود باید نزدیک به 12 کیلومتر از چالوس به سمت تنکابن رانندگی کنید که این به معنی قرارگیری نمک آبرود در بین این دو شهر است.

فاصله تهران تا نمک آبرود حدود 211 کیلومتر است که طی کردن این مسافت به علت شلوغ بودن جاده ها و همچنین با وجود جاده های پر پیچ و خم در مسیر، حدود 4 ساعت زمان می برد. با این اوصاف شما علاوه بر آب و هوا، هزینه ها و دیگر موارد باید شلوغ بودن یا نبودن جاده ها را نیز بسنجید.
شهر نمک آبرود کجاست؟
شهر نمک آبرود کجاست؟

بهترین فصل سفر به نمک آبرود

سرسبز بودن منطقه‌ی شمالی کشور از علل اصلی جذب گردشگر است و به همین دلیل هم می توان بهار را به عنوان بهترین زمان سفر به نمک آبرود دانست. در این فصل شما درگیر گرمای هوا، رطوبت و شرجی بودن هوا نخواهید شد و در یک هوای بهاری فوق العاده می توانید در منطقه تفریحی نمک آبرود اوقات خود را سپری کنید. 

البته فصل های دیگر هم مزایا و معایب خود را دارند و در هر فصلی می توانید با بهترین تورهای یک روزه داخلی به نمک آبرود سفر کنید. در ادامه به اوضاع آب و هوای نمک آبرود در فصول مختلف سال اشاره می کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
بهترین فصل سفر به نمک آبرود
بهترین فصل سفر به نمک آبرود

بهترین زمان سفر به نمک آبرود از نظر آب و هوا

در شهر نمک آبرود و بیشتر مناطق شمالی کشور آب و هوا مشابه است. در بهار شما با آب و هوای معتدل روبرو هستید که البته در ماه های مختلف این فصل با بارش های متعدد و طولانی روبرو خواهید بود. اما در تابستان با آب و هوای شرجی و گرمی روبرو هستید که البته با سفر به دل جنگل های نمک آبرود تا حد زیادی می توانید از شر گرمای سوزان خلاص شوید. هرچند رطوبت بالا و رجی بودن هوا دست از سر شما برنمی دارد و بسیاری از مواقع آزاردهنده است.

به طور کلی توصیه می شود در ماه های ابتدایی تابستان و خرداد ماه اقدام به سفر کنید تا علاوه بر رفع مشکل شرجی بودن هوا، تا حد زیادی از بارندگی های متعدد این منطقه هم دور شوید. 

اما در فصل های پاییز و زمستان شما با آب و هوای نسبتا سرد و بارندگی های بسیار شدید روبرو هستید. در فصل زمستان بارش برف هم به سراغ شما خواهد آمد که می تواند زیبایی های خاص خود را داشته باشد. در این فصل ها شاید کمتر امکان تفریح در جنگل های نمک آبرود و بازدید از جاهای دیدنی داشته باشید، اما می توانید در هتل های لوکس و زیبای این منطقه سکونت داشته باشید و از هوای بارانی نمک آبرود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود از نظر آب و هوا
بهترین زمان سفر به نمک آبرود از نظر آب و هوا

خلوت ترین زمان سفر به نمک آبرود

همانطور که گفتیم در سفر به شمال کشور یکی از معیارهای انتخاب زمان، خلوت بودن جاده هاست. در اکثر تعطیلات رسمی و به خصوص عید نوروز، بیشترین سفر به سمت شمال کشور اتفاق می افتد و به همین دلیل ترافیک سنگینی در این مسیر ایجاد می شود. اگر قصد دارید به ترافیک برخورد نکنید بهتر است در زمان های غیر تعطیل سفر کنید و ترجیحا با استفاده از برنامه های مسیریابی، اطلاعاتی را در مورد ترافیک جاده ها بدست آورید.

مسیرهایی که می توانند شما را به نمک آبرود برسانند عبارتند از:

  • جاده چالوس یا کندوان
  • جاده کنار به سمت گیلان
  • جاده فیروزکوه
  • جاده هراز
بهترین زمان سفر به نمک آبرود از نظر خلوت بودن مسیر
بهترین زمان سفر به نمک آبرود از نظر خلوت بودن مسیر

اطلاعات کامل در مورد تفریحات نمک آبرود

علاوه بر انتخاب بهترین زمان سفر به نمک آبرود، کسب اطلاع در مورد مناطق تفریحی نمک آبرود به بهبود کیفیت مسافرت شما کمک زیادی می کند. در جدول زیر می توانید اطلاعات کاملی را در مورد نمک آبرود مشاهده کنید.

شماره تماس تله کابین نمک آبرود4663113111 - 091152188121
سایت تله کابین نمک آبرودwww.namakabroud.com
ساعت کاری تله کابین نمک آبروداز 8 صبح تا 19 عصر
هزینه ورودی نمک آبرودرایگان
قیمت تله کابین نمک آبرود در 1402نفری 30 هزار تومان

تفریحات نمک آبرود
تفریحات نمک آبرود

سوالات متداول

در شهر نمک آبرود قرار دارد که این شهر در میان شهرهای چالوس و تنکابن واقع شده است.

نمک آبرود نزدیک به 180 کیلومتر با دریا فاصله دارد که در صورت خلوت بودن جاده ها، برای رسیدن به دریا باید حدود دو ساعت رانندگی کنید.

نمک آبرود 12 کیلومتر پس از چالوس به سمت تنکابن قرار گرفته است.

عنوان بدون دیدگاه
  1. مانی says

    سلام
    عزیزان اصلا تکه ای که که نوشته شده فاصله ی نمک ابرود تا دریا ۱۲۰ کیلومتر است، دروغ محضه. من خودم شش ساله نمک ابرودم، یه ورودی درست جلوی ورودی نمک ابرود هست و اگه ترافیک و هم باشه و خیلی بخواهید طولش دهید، پانزده دقیقه ای یه دریا می رسید، اگر هم ترافیک نباشه ، پنج دقیقه ای دریایید . حتی اگه بخواهید به تفرجگاه ساحلی نمک ابرود ( ساحل شخصی نمک ابرود)هم بروید، دو ساعت طول نمی کشد، نهایت ۲۰دقیقه، نمی دونم چرا کسایی که تو عمرشون نمک ابرودو ندیدن ، سایت ( بهترین موقع بازدید از نمک ابرود ) رو می نویسن. حالا بقیه حرفای این سایت درسته ، فقط اون تیکه که فاصله ی نمک ابرود تا دریا رو توی سوالات متداول نوشته دروغه ، خیلی هم دروغه

  2. حمید says

    قیمتش تنکابینش کجا 30تومن و ورودی رایگان. تنکابین نفری 190و ورودی 60تومن شهریور 1402 البته واقعا زیباست و ارزش داره

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.