بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران کجاست؟

بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران را می توانید در جای جای این کشور پهناور پیدا کنید. از جنوب ایران گرفته تا شمال سرسبز و دیدنی شما می توانید بهترین جاهای دیدنی ایران را مشاهده کنید. مسافرت های فامیلی و خانوادگی از گذشته تا کنون جایگاه مهمی در خانواده های ایرانی داشته و همیشه به خصوص در بهار و تابستان، خانواده های زیادی با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی خود به مسافرت می روند. در ادامه‌ی این مقاله از همیار تریپ قصد داریم بهترین مقاصد داخلی را برای شما معرفی کنیم تا در هر زمان بتوانید بهترین مقصد را برای سفر تعیین کنید.

بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل بهار

شما با مطالعه‌ی دقیق راهنمای سفر داخلی می توانید در فصل های مختلف سال بهترین مقاصد را برای مسافرت خود تعیین کنید. البته برای خوش گذرانی بیشتر باید با آداب مسافرت گروهی نیز آشنا باشید. در ادامه به چند مورد از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران برای فصل بهار اشاره می کنیم.

سفر خانوادگی و فامیلی به شمال

قطعا شهرهای شمالی کشور از محبوب ترین مناطق گردشگری در ایران محسوب می شوند. سالانه شاهد مسافرت ایرانیان بسیاری از جای جای کشور به سمت شمال هستیم که به همین دلیل هم ترافیک های سنگینی در این مسیر به وجود می آید. اگر ساکن شهرهای نیمه‌ی شمالی و مرکزی ایران هستید به راحتی می توانید با ساعات کمی که برای رانندگی صرف میکنید به شهرهای شمالی برسید. 

مازندران، گیلان و گلستان سه استان اصلی شمال کشور هستند که در ادامه‌ی آنها می توان به استان اردبیل و خراسان شمالی نیز سفر کرد. اگر تا به حال از بهترین جاهای دیدنی شمال بازدید نکرده اید در اولین فرصت اقدامات یک سفر فامیلی و خانوادگی به این منطقه را فراهم آورید.

سفر خانوادگی و فامیلی به شمال ایران
سفر خانوادگی و فامیلی به شمال ایران

مشهد، بهترین مقصد زیارتی برای سفر فامیلی

در فصل بهار و به خصوص ایام عید نوروز، افراد بسیاری ترجیح می دهند یک مقصد زیارتی را برای سفر خود انتخاب کنند. قطعا مشهد مقدس را می توان از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران برشمرد. سفر زیارتی به این شهر مقدس می تواند خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن شما ثبت کند که تا سال های سال در جمع خانواده و فامیل در مورد این سفر صحبت کنید.

مشهد مقدس از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی
مشهد مقدس از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی

بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل تابستان

در فصل تابستان با توجه به آب و هوای گرم باید مقاصد خنک و نسبتا سردتر را برای سفر فامیلی و خانوادگی خود انتخاب کنید. خوشبختانه در کشور ما 4 فصل را می توانید در یک زمان تجربه کنید. در فصل تابستان در حالی که شهرهای جنوبی کشور دارای آب و هوای گرم و سوزانی هستند، شما می توانید با سفر به غرب کشور از آب و هوای خنک و بهاری بهره مند شوید. در ادامه به چند مورد از این مقاصد گردشگری اشاره خواهیم داشت.

سفر تابستانی به کرمانشاه همراه خانواده

کرمانشاه را می توان از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران به خصوص در فصل تابستان دانست. با توجه به هوای سردتر این منطقه نسبت به دیگر شهرهای ایران در فصل تابستان بدون دغدغه‌ی فرار از گرما می توانید از بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه دیدن کنید. از جمله این بهترین جاهای دیدنی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سراب نیلوفر
  • باغ گل کرمانشاه
  • مجموعه تاریخی بیستون
  • طاق بستان
  • معبد آناهیتا
  • تکیه بیگلربیگی
  • تکیه معاون الملک
سفر تابستانی به کرمانشاه به همراه خانواده
سفر تابستانی به کرمانشاه به همراه خانواده

سفر تابستانی به آذربایجان شرقی با فامیل و خانواده

آذربایجان شرقی یکی دیگر از استان های غربی کشور محسوب می شود که دارای هوای مطلوب و نسبتا خنک در فصل تابستان است. تورهای گردشگری تبریز در فصل تابستان شلوغ ترین زمان خود را سپری می کنند و همین موضوع می تواند شما را متقاعد کند تا آذربایجان شرقی و تبریز را به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در تابستان به حساب آورید.

بازدید از بهترین جاهای دیدنی تبریز در فصل زمستان شاید ممکن نباشد و با توجه به سرمای استخوان سوز و شدید این منطقه بهتر است سفر خود را به تابستان موکول کنید.

سفر تابستانی به آذربایجان شرقی با فامیل و خانواده
سفر تابستانی به آذربایجان شرقی با فامیل و خانواده

بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

اگر اصول مسافرت رفتن با فامیل و خانواده را رعایت کنید قطعا سفر فراموش نشدنی را به ثبت می رسانید. مسافرت خانوادگی و به خصوص سفر با پدر و مادر دارای قواعد و حفظ احترام خاصی است که باید به آنها توجه داشته باشید. همچنین با توجه به شرایط سنی و شاید بیماری هایی که برخی از بزرگترها درگیر آنها هستند، باید به فصل سفر و مقصد مسافرت دقت ویژه ای داشته باشید. در ادامه به دو مورد از بهترین مقاصد برای سفر در پاییز اشاره خواهیم داشت.

جزیره کیش، بهترین مقصد برای سفر فامیلی

قطعا سفر به جزیره کیش در فصل پاییز می تواند شما را شگفت زده کند. بهترین زمان سفر به کیش با توجه به آب و هوا، تخفیف ها و جشنواره هایی که در آن برگزار می شود، قطعا فصل پاییز است. بنابراین اگر به دنبال بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران هستید، باید در فصل پاییز به جزیره کیش مسافرت کنید.

20 آبان ماه به نام روز کیش نامگذاری شده است و شما با سفر در این مقطع زمانی به کیش می توانید بهترین هدایا و سوغاتی ها را برای فامیل و خانواده‌ی خود خریداری کنید.

سفر پاییزی به همراه خانواده در جزیره کیش
سفر پاییزی به همراه خانواده در جزیره کیش

جزیره قشم، مقصد مناسب برای سفرهای خانوادگی

در کنار جزیره کیش نمی توان به جزیره‌ی زیبای قشم اشاره نکرد. جزیره‌ی قشم با وسعتی به اندازه‌ی 10 برابر کیش از امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده ای برخوردار است. شما در بهترین مراکز خرید قشم می توانید بهترین برندها و با کیفیت ترین اجناس را با قیمت مناسبی خریداری کنید. همچنین پارک های ساحلی و هتل های لوکس و باکیفیت در بهبود کیفیت مسافرت شما تاثیر بسزایی دارند.

سفر به جزیره قشم برای سفرهای خانوادگی
سفر به جزیره قشم برای سفرهای خانوادگی

بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل زمستان

همانطور که اشاره داشتیم مسافرت با دوستان یا خانواده دارای اصول و قواعد متفاوتی با سفر مجردی است. شما باید با آداب مسافرت رفتن با خانواده آشنا باشید و مقاصد درستی را برای سفر خود انتخاب کنید تا به اندازه‌ی کافی به شما خوش بگذرد. در فصل زمستان مقاصد گرمتری را باید برای سفر انتخاب کنید که در ادامه به دو مورد از آنها اشاره می کنیم.

سفر به استان خوزستان به همراه خانواده

استان خوزستان و مردم خونگرم آن در فصل زمستان پذیرای مسافران زیادی از جای جای ایران هستند. آب و هوای خوزستان اگر دچار گرد و غبارهای غلیظ نباشد در زمستان فوق العاده بوده و شما می توانید روی آن برای سفرهای فامیلی و خانوادگی خود حساب باز کنید. 

مردم خونگرم خوزستان فضاهای خانوادگی زیادی را در اختیار شما و جمع خانوادگی شما قرار خواهند داد. خوردن قلیه ماهی و فلافل های تند آبادانی در استان خوزستان مطمئنا در ذهن شما و خانواده خواهد ماند.

سفر به استان خوزستان به همراه خانواده
سفر به استان خوزستان به همراه خانواده

سفر به استان اصفهان با خانواده و فامیل

شاید استان اصفهان دیگر نیازی به تعریف نداشته باشد و شما به اندازه کافی با بهترین جاهای دیدنی اصفهان آشنا باشید. اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران پس از تهران و مشهد، از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار است. می توانید در بهترین رستوران های اصفهان بریانی میل کنید و طعم فیل گوش های اصفهان با دوغ را بچشید. قطعا این شهر زیبا و تاریخی می تواند برای شما و خانواده‌ و فامیل مقصد مناسبی محسوب شود.

سفر به استان اصفهان با خانواده و فامیل
سفر به استان اصفهان با خانواده و فامیل

کلام آخر

با شناخت کافی از بهترین مقاصد برای سفر فامیلی و خانوادگی در ایران می توانید سفرهای جذاب و فوق العاده ای را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. در این نوع سفرها باید به سلایق تمام اعضای فامیل و خانواده احترام گذاشته شود و نظر آنها در مورد انتخاب مقصد پرسیده شود. در این مقاله سعی داشتیم با معیار آب و هوا، مقاصد مختلفی را برای فصل های مختلف سال به شما معرفی کنیم، اما تصمیم گیری شما می تواند به فرهنگ و سلیقه‌ی خانواده و فامیل بستگی داشته باشد.

سوالات متداول

در این فصل باید به نقاط گرم ایران مانند شهرهای جنوبی و جزیره های کیش و قشم سفر کنید.

در فصل بهار با توجه به آداب و رسوم خانوادگی و فامیلی خود باید مقصد مورد نظر خود را تعیین کنید. با توجه به آب و هوای مطلوب بهاری در نقاط مختلف ایران دست شما در انتخاب مقصد باز تر خواهد بود.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.