بهترین زمان سفر به بندر انزلی

با انتخاب بهترین زمان سفر به بندر انزلی می توانید سفری دلپذیر و مهیج را به شمال کشور تجربه کنید. هر منطقه از ایران دارای آب و هوای متفاوتی است، به همین دلیل بهتر است قبل از سفر با شرایط آب و هوا، هزینه‌ی تورها و جاهای دیدنی در فصول مختلف آشنا شوید تا بتوانید سفر بهتری داشته باشید. بندرانزلی در استان گیلان قرار گرفته است و یکی از بنادر مهم در ایران محسوب می شود. در این مقاله با بررسی جنبه های مختلف، بهترین زمان مسافرت به بندر انزلی را به شما معرفی می کنیم.

بهترین زمان مسافرت به بندر انزلی
بهترین زمان مسافرت به بندر انزلی

بهترین زمان سفر به بندرانزلی از نظر آب و هوا

آب و هوای بندر انزلی شبیه به دیگر شهرهای شمال است و تابستان های شرجی دارد. اما در فصل بهار، به خصوص ماه های فروردین و اردیبهشت، آب و هوای بندر انزلی فوق العاده است. در این زمان می توانید از تمام جاهای دیدنی بندرانزلی و استان گیلان بازدید کنید، چون دغدغه‌ی آب و هوای گرم شمال را نخواهید داشت.

البته در اردیبهشت ماه ممکن است گاهی با بارندگی های شدید بهاری غافلگیر شوید. هرچند این بارش باران هم فضای زیبایی را ایجاد می کند و مناظر سرسبز بندر انزلی را دیدنی تر خواهد کرد. دمای هوای بهار نزدیک به 22 درجه سانتی گراد می باشد و به همین دلیل آب و هوای خنک تر و بهتری نسبت به دیگر شهرهای ایران در جریان است.

آب و هوای بندرانزلی در بهار و تابستان
آب و هوای بندرانزلی در بهار و تابستان

در فصل پاییز هم مهر ماه نسبت به دیگر ماه های سال آب و هوای معتدلی دارد. اما ماه های آبان و آذر بارندگی ها شدت بیشتری خواهند گرفت، بنابراین بهتر است زمان سفر خود به بندر انزلی را تغییر دهید. مهمترین جاهای دیدنی این شهر به اسکله تفریحی بندرانزلی مربوط می شود، به همین دلیل بهتر است در فصل بارندگی سفر به انزلی را انتخاب نکنید. آب و هوای زمستان هم شباهت زیادی به پاییز دارد، هرچند دمای هوا نسبت به شهرهای دیگر متعادل است و سرمای کمتری را تحمل خواهید کرد، اما بارندگی در اکثر روزها جریان خواهد داشت.

آب و هوای بندر انزلی در پاییز و زمستان
آب و هوای بندر انزلی در پاییز و زمستان

بهترین فصل سفر به انزلی برای بازدید از جاهای دیدنی

در هر فصل از سال می توانید جاهای دیدنی مختلفی را برای بازدید و تفریح در انزلی انتخاب کنید. هرچند بهترین فصل برای تفریح و بازدید از بهترین جاهای دیدنی شمال و بندر انزلی، فصل بهار است، اما در دیگر فصول سال هم می توانید از جاهای مختلفی بازدید نمایید. در جدول زیر می توانید بهترین جاهای دیدنی بندر انزلی برای هر فصل را مشاهده کنید:

فصل بهارتالاب انزلی، منطقه حفاظت شده سرخانکل، موج شکن انزلی، کشتی تفریحی انزلی، ساحل بندرانزلی
فصل تابستانپارک جنگلی بندر انزلی، آکواریوم انزلی، مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کاسپین
فصل پاییزپل انزلی، آرامگاه سید محمد نجفی، کلبه وحشت انزلی، پل غازیان، برج ساعت
فصل زمستانآکواریوم انزلی، بازار انزلی، مرکز تجاری ونوس، بازار سپه، کاخ میان پشته

بهترین فصل سفر به بندرانزلی از نظر بازدید از جاهای دیدنی
بهترین فصل سفر به بندرانزلی از نظر بازدید از جاهای دیدنی

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر به بندرانزلی

یکی از دغدغه های اصلی مسافران برای سفر به شمال کشور، شلوغ بودن جاده و شهرهای شمالی است. احتمالا نیاز به گفتن نباشد که ایام عید نوروز شلوغ ترین زمان سفر به بندرانزلی محسوب می شود و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند. یکی از معایب اصلی سفر به انزلی در بهار همین موضوع است و شما با انتخاب این زمان، امکان بازدید از مکان های مختلفی را از دست خواهید داد.

شلوغ ترین زمان سفر به بندرانزلی
شلوغ ترین زمان سفر به بندرانزلی

خلوت ترین زمان سفر به بندرانزلی، فصل پاییز و زمستان است. اما با توجه به آب و هوای موجود در این فصول، بهتر است در فصل پاییز به شمال سفر کنید. البته این موضوع همیشه صادق نیست و با توجه به نزدیکی شمال به تهران، در روزهای تعطیلی رسمی حتی به اندازه‌ی دو سه روز، ممکن است با ترافیک های سنگین در مسیر بندر انزلی مواجه شوید.

خلوت ترین زمان سفر به بندرانزلی
خلوت ترین زمان سفر به بندرانزلی

کلام آخر

بندرانزلی با جاذبه های گردشگری خود نظیر تالاب انزلی، آکواریوم، برج ساعت و … به یکی از اصلی ترین و بهترین جاهای دیدنی شمال تبدیل شده است. اما سفر به این شهر نیازمند کسب اطلاعات مختلف درباره‌ی آن است که در این مقاله به معرفی بهترین زمان سفر به بندرانزلی پرداخته ایم.

سوالات متداول

ایام عید نوروز و تعطیلات رسمی در طول سال

ماه های بهاری، شهریور، مهر و آبان ماه 

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.