چطور و از کجا بلیط هواپیما ارزان قیمت بخریم؟ [ارزان ترین بلیط هواپیما]

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌های سفر محسوب می‌شود. بلیط هواپیما در طول سال با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود و پیدا کردن یک بلیط هواپیمای ارزان ، نیاز به جستجوی زیادی در اینترنت دارد. 9افرادی ممکن است در طول سال بر حسب شرایط کاری یا خانوادگی ، نیاز به سفرهای زیادی داشته باشند. در این صورت با هزینه‌های زیادی مواجه خواهند شد و تنها راهکار کاهش این هزینه‌ها ، خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما می باشد.

راهکارهای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت ، باید به دنبال تخفیف های ایرلاین‌ها باشید. همچنین در برخی از زمان ها با توجه به عدم استقبال از پروازها می توانید بلیط ارزان قیمتی را خریداری کنید. در واقع یکی از نکات مهم برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما ، زمان‌بندی مناسب است.

توجه به زمان خرید بلیط

در طول سال شما باید برای مسافرت های خود ، برنامه زمانی درستی را تعیین کنید و بدانید که در کدام فصل به کدام شهر بروید. به عنوان مثال شما در شب عید نمی توانید انتظار بلیط هواپیما ارزان مشهد را داشته باشید و مطمئنا با قیمت بالایی روبرو خواهید شد.

توجه به کلاس پرواز و نوع بلیط

پروازها به طور کلی از طرف یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) ، به 4 کلاس زیر تقسیم بندی می شوند :

  • کلاس اکونومی
  • کلاس بیزینس
  • کلاس اقتصادی درجه یک
  • فرست کلاس درجه یک

بهترین پیشنهاد برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما ، پروازهای اکونومی می باشد. اگر به دنبال رفاه بیشتری برای پرواز خود هستید باید به دنبال پروازهای فرست کلاس درجه یک باشید.

انواع کلاس پرواز
انواع کلاس پرواز برای مسافرت های خارجی و داخلی

بلیط چارتری یا سیستمی

در ماه هایی که مسافرت کمتری انجام می شود ، آژانس های گردشگری یا همان چارتر‌کننده ها ، بخشی از صندلی های هواپیما را خریداری می کنند و با قیمتی ارزان تر به فروش می رسانند. شما با ثبت نام بهترین تورهای خارجی و خرید بلیط چارتری می توانید بلیط ارزان‌تری را برای سفر خود تهیه کنید.

بلیط هواپیما ارزان چارتر را می توانید از آژانس های مسافرتی و سایت های فروش بلیط معتبر خریداری کنید. اما در نظر داشته باشید که بلیط های چارتری معایبی از جمله عدم استرداد وجه دارند که این امر یکی از مهم ترین تفاوت بلیط چارتری و سیستمی است.

مراجعه به سایت های معتبر برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما

یکی دیگر از راه های خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما ، خرید بلیط های لحظه آخری است. شما باید با صبر و حوصله در سایت های مختلف فروش بلیط جستجو کنید ، قیمت ها را مقایسه کنید و گاهی منتظر یک بلیط لحظه آخری با تخفیف شگفت انگیز باشید.

مقایسه کیفیت و قیمت پرواز

اگر شما درک درستی از مفهوم کلاس های پروازی و انواع بلیط های هواپیما داشته باشید ، گاهی اوقات متوجه خواهید شد که یک پرواز با کلاس بالا را با قیمت ارزان و مناسبی می توانید خریداری کنید.

در واقع گاهی اوقات ممکن است اختلاف قیمت پروازهای کلاس اکونومی و کلاس درجه یک ، به کمترین حد خود برسد ، در این شرایط شاید ترجیح دهید از پرواز فرست کلاس استفاده کنید.

خرید بلیط رفت و برگشت برای سفر

اگر تاریخ رفت و برگشت سفر شما مشخص است ، بهتر است که بلیط رفت و برگشت را همزمان تهیه کنید . با نوسانات بازار ارز که شاهد آن هستیم ممکن است در تاریخ برگشت ، قیمت بلیط هوا گران شود. 

فرض کنید به آنکارا سفر کرده اید و به دنبال بلیط هواپیما ارزان آنکارا به تهران هستید . اگر شما از تاریخ برگشت خود به تهران مطلع بودید ، بهتر بود که بلیط را همان روز اول خریداری می کردید. به این شکل نوسانات بازار ارز و تغییر زمان ، باعث بالا رفتن قیمت بلیط برگشت شما نمی شود.

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما با جستجو در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راه های پیدا کردن بلیط های ارزان مثل بلیط هواپیما ارزان اهواز مشهد ، جستجو در شبکه های اجتماعی می باشد. پیج ها و کانال های مختلفی به صورت روزمره قیمت های بلیط های هواپیمایی را منتشر می کنند. 

در صورتی که قصد سفر از تهران به مشهد دارید و به دنبال بلیط هواپیما ارزان تهران مشهد هستید ، می توانید در یکی از همین کانال ها عضو شوید و به طور روزمره آن را چک کنید. به این صورت ممکن است موفق به خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما شوید.

بلیط هواپیما ارزان خارجی

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما ، با چند راهکار مختلف برای شما امکان پذیر خواهد بود. اگر به دنبال سفری سیاحتی و تفریحی در خارج از کشور هستید ، احتمالا نگرانی هایی بابت هزینه های سفر خواهید داشت. اما شما می توانید با انتخاب زمان و مقصدی درست برای مسافرت ، با کمترین هزینه ، سفری بی نظیر را تجربه کنید. در ادامه ما به شما کمک می کنیم تا بهترین سفر را در بهترین فصل و با ارزان ترین قیمت تجربه کنید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما
چطور و از کجا بلیط هواپیما ارزان قیمت بخریم؟

بلیط هواپیما ارزان استانبول

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما برای شهری مثل استانبول ، کار آسانی نخواهد بود. اما اگر شما از زمان مناسب برای سفر به این شهر مطلع باشید ، می توانید بلیط هواپیما ارزان استانبول را به راحتی خریداری کنید. 

استانبول شهری توریستی و گردشگری می باشد که در اکثر ماه های سال ، مقصد جذابی برای گردشگران محسوب می شود. در چند سال اخیر ترکیه ، یک مقصد جذاب و البته مقرون به صرفه تر برای سفرهای خارجی ایرانیان به شمار می رود. اوج ترافیک مسافرتی استانبول را ، با توجه به آب و هوای این شهر و برگزاری تورها و جشنواره های مختلف ، در ماه های خرداد تا شهریور شاهد هستیم.

بهترین ماه های سال که خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما استانبول ، برای شما مقدور است ، ماه های اسفند تا خرداد ، می باشد. اگر شما برای مسیر برگشت هم نگران هستید ، در صورت سفر به استانبول در این ماه ها ، به راحتی می توانید بلیط هواپیما ارزان استانبول به تهران را خریداری کنید. 

بلیط هواپیما ارزان آنتالیا

آنتالیا ، یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که با استقبال زیادی از طرف ایرانیان مواجه شده است. قیمت بلیط پرواز به این شهر توریستی ، در طول سال متغیر است و نسبت به تاریخ و ساعت ، شما با قیمت های مختلفی مواجه خواهید شد.

شما برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان آنتالیا ، کافیست به یکی از سایت های فروش بلیط هواپیما ، مثل علی بابا مراجعه کنید و با توجه به بودجه خود ، بلیط را خریداری کنید. 

بلیط هواپیما ارزان آنکارا

پرواز تهران به آنکارا ، حدود 2 ساعت و نیم برای شما زمان می برد. اما همین پرواز کوتاه مدت ، می تواند برای شما هزینه زیادی بتراشد. اگر به دنبال بلیط هواپیما ارزان آنکارا هستید ، باید تاریخ مناسبی را برای این سفر انتخاب کنید. 

آنکارا به عنوان دومین شهر بزرگ کشور ترکیه ، زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشکی دارد. اگر به دنبال بهترین فصل سفر به آنکارا از نظر آب و هوا هستید ، باید از اردیبهشت تا تیرماه اقدام به این سفر کنید.

اما اگر به دنبال بلیط هواپیما ارزان آنکارا هستید ، بهتر است سفر خود را به زمستان موکول کنید. زمستان های سرد آنکارا با دمای -15 درجه ، استقبال زیادی از طرف مسافران را تجربه نمی کند. همین موضوع سبب می شود که قیمت بلیط هواپیمای آنکارا به ارزانترین مبلغ خود برسد.

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما برای آلمان

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما ، گاهی با رعایت زمان بندی هم کار سختی خواهد بود. برای کشوری مثل آلمان و به طور کلی کشورهای اروپایی ، قیمت بلیط هواپیما از نوسان زیادی برخوردار نیست و معمولا گرانتر از کشورهای دیگر می باشد.

اما راهکاری که برای بلیط هواپیما آلمان ارزان وجود دارد ، توجه به کلاس پرواز و بلیط می باشد. شما می توانید برای سفر به آلمان از بلیط چارتری ، به جای بلیط سیستمی استفاده کنید.

همچنین اگر به دنبال خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما برای آلمان هستید ، می توانید از بلیط اکونومی یا اقتصادی به جای بلیط های فرست کلاس استفاده کنید.

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما برای سفر زیارتی

کشور ما با توجه به وجود حرمین مطهر امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) ، یکی از مقاصد سفرهای زیارتی محسوب می شود. همچنین با توجه به همسایگی کشور عراق ، سفرهای زیارتی خارجی هم رونق گرفته است.

خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما برای مقاصد زیارتی ، بیشتر از چیزی به زمان سفر بستگی دارد. اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما ارزان از اصفهان به نجف داشته باشید ، باید سعی کنید زمان بندی خود را به گونه ای تنظیم کنید که ، سفر شما مصادف با مناسبت مذهبی نباشد.

همچنین برای پروازهای داخلی ، شرکت های هواپیمایی قیمت های مختلفی را ارائه می دهند. برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان تهران به مشهد یا بلیط هواپیما ارزان اصفهان مشهد ، باید سعی کنید در ماه محرم و صفر ، اقدام به خرید بلیط نکنید.

سوالات متداول

بلیط هواپیما چارتر از قیمت متغیری برخوردار است و در ماه های زیادی از سال ، نسبت به بلیط های سیستمی قیمت کمتری دارد.

قیمت بلیط هواپیما ، نسبت به ماه ، روز و حتی ساعت متغیر است و می توانید برای اطلاع از قیمت‌ها به سایت‌های فروش بلیط مثل علی‌بابا مراجعه کنید.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.