چک لیست وسایل مورد نیاز سفر با هواپیما [وسایل مورد نیاز سفر هوایی]

وسایل مورد نیاز سفر هوایی را در یک چک لیست یادداشت کنید تا هنگام سفر چیزی را فراموش نکنید. پرواز کوتاه باشد یا طولانی فرقی نخواهد داشت، شما باید برای راحتی خود وسایلی را همراه خود به داخل کابین ببرید و بدانید چه وسایلی را داخل قسمت بار هواپیما قرار دهید. تمام این مسائل با تهیه‌ی یک چک لیست از وسایل مورد نیاز سفر هوایی می‌تواند نظم پیدا کند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که پس از حرکت خودرو به سمت مقصد سفر وسایلی که فراموش کرده اید یکی یکی به ذهنتان برسد. اگر خودرو در نزدیکی مبدا باشد، امکان بازگشت خواهید داشت، اما فرض کنید به فرودگاه رسیده اید و پاسپورت خود را فراموش کرده اید، متاسفانه پرواز را از دست خواهید داد. تا انتهای دانستنی های سفر با ما همراه باشید تا با وسایل مسافرت با هواپیما آشنا شوید.

ملزومات سفر هوایی
وسایلی که باید در سفر های هوایی با خود داشته باشیم

وسایل مورد نیاز سفر هوایی

مسیر سفر می تواند سخت ترین قسمت هر سفر باشد. خستگی ناشی از راه که گاهی هم بسیار طولانی است می تواند افراد زیادی را به طور کل از سفر کردن منصرف کند. اما شما با برنامه ریزی دقیق می توانید وسایل مورد نیاز سفر هوایی را به همراه داشته باشید تا با فراهم کردن امکانات نسبی، مسیر سفر را برای خود راحت تر کنید.

اگر برای اولین بار قصد سفر با هواپیما را دارید حتما باید در مورد وسایل سفر با هواپیما تحقیق کنید تا از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. پرواز با هواپیما کاملا متفاوت با مسافرت های دیگری که با وسایل نقلیه‌ دیگر انجام داده اید. شما باید نکاتی را در مورد حساسیت گیت فرودگاه، وسایل مجاز برای سفر با هواپیما و وسایل ممنوعه در هواپیما بدانید، به این شکل اولین تجربه‌ی سفر شما می تواند بهترین تجربه باشد.

لیست وسایل مورد نیاز سفر هوایی

مدارک 

در لیست وسایل مورد نیاز سفر هوایی یکی از مهمترین موارد، مدارک شما است. این مدارک را می توان به دو دسته‌ی مدارک مورد نیاز برای پرواز و مدارک مورد نیاز برای سفر تقسیم بندی کرد. مدارک مورد نیاز برای پرواز پاسپورت، بلیط، کارت شناسایی و دیگر موارد مثل تست کرونا که گاهی اوقات الزامی است، محسوب می شوند. مدارک مورد نیاز برای سفر هم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دفترچه بیمه
  • کارت شناسایی
  • کارت بانکی
  • گواهینامه
  • کارت واکسیناسیون کرونا
  • دسته چک

هدفون، بهترین گزینه برای کاهش استرس

استرس و ترس می تواند بدترین اتفاقی باشد که هنگام پرواز برای شما رخ می دهد. این استرس می تواند ناشی از اولین تجربه، ترس از ارتفاع و یا صدای گوش خراش موتورهای هواپیما باشد. برای حل این مشکل راه حل های مختلفی بیان شده که برخی افراد به سراغ قرص آرام بخش یا قرص خواب می روند تا در طول سفر چیزی متوجه نشوند. اما راهی بدون قرص وجود دارد که آن هم شنیدن موزیک های آرامبخش است.

هدفون شاید ابتدا گزینه مهمی به نظرتان نرسد، اما در طول سفرهای چندساعته و خسته کننده متوجه می شوید که یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز سفر هوایی، هدفون است.

پاوربانک بهترین وسایل مورد نیاز سفر هوایی

این روزها همه‌ی ما وقت زیادی را در گوشی و فضای مجازی می گذرانیم. احتمالا شما هم موافق باشید که زمان در این حالت به سرعت می گذرد. البته که در سفرهای هوایی شما نمی توانید از اینترنت استفاده کنید، اما فیلم دیدن یا شنیدن موزیک می تواند کمک زیادی به گذر زمان کند. برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی و خسته کننده شدن سفر، باید یک پاوربانک به همراه داشته باشید.

کابل شارژ

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر با هواپیما باید به کابل شارژ یا همان کابل USB اشاره کنیم. این روزها در اتوبوس های VIP هم مانیتورهایی قرار داده شده است که علاوه بر نمایش فیلم، قابلیت شارژ کردن گوشی دارند. هواپیما هم از این قاعده مستثنا نبوده و مانیتورهایی را برای مسافرین خود تعبیه کرده است. البته سرعت شارژ این مانیتورها، به هیچ عنوان قابل قیاس با پاوربانک نیست، اما در صورت نبود پاوربانک گزینه مناسبی برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی شماست.

لباس گرم

پرواز در آسمان می تواند سرمای زیادی به همراه داشته باشد. بهتر است برای مقابله با این سرمای هوا، همیشه یک یا دو لایه لباس اضافه در کوله‌ی همراه خود داشته باشید. حتی یک پتوی مسافرتی نازک می تواند از مهمترین وسایل مورد نیاز سفر هوایی به شمار آید.

بالش یا گردنی

راه های مسافرت همیشه از خسته کننده ترین قسمت های یک مسافرت به شمار می رود و اکثر اوقات خوابیدن بهترین راهکار برای گذر زمان است. در این حالت یکی از وسایل مورد نیاز سفر هوایی بالش یا گردنی مناسب برای شماست. البته پرواز با هواپیمای فرست کلاس درجه یک تمام امکانات رفاهی را برای شما فراهم می کند و آسایش نسبی خوبی را تجربه خواهید کرد. اما بهتر است در لیست وسایل لازم برای سفر با هواپیما بالش را هم قرار دهیم.

بطری آب

از دغدغه های دیگر مسافرین در مسافرت با هواپیما می توان به تشنگی اشاره داشت. بهتر است شما از بطری های آب ضد نشتی استفاده کنید. این بطری ها حالت جمع شوندگی دارند و فضای خیلی کمی را اشغال خواهند کرد. با توجه به ممنوعیت حمل مایعات تا 100 میلی لیتر شما می توانید از مهمانداران درخواست کنید بطری شما را پر کنند تا تشنگی خود را رفع نمایید.

خشکبار

با توجه به ممنوع بودن حمل غذاهایی که ممکن است فاسد شوند یا بوی بدی را در هواپیما ایجاد کنند، بهتر است خشکبار و تنقلات به همراه داشته باشید. طولانی بودن سفر ممکن است باعث ضعف شما و گشنگی شود. بهترین راه حل به همراه داشتن یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز سفر هوایی، یعنی خشکبار است.

خشکبار در سفر هوایی
همراه داشتن تنقلات خوشمزه مثل خشکبار

ژل ضدعفونی کننده دست

مطمئنا هیچ کسی دوست ندارد در همان شروع مسافرت به بیماری مبتلا شود. محیط هواپیما آلوده به میکروب های مختلفی است و بهترین راهکار برای مریض نشدن، به همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده‌ی دست می‌باشد.

چشم بند خواب

نور داخل هواپیما می تواند یکی از موانع خواب راحت مسافرین محسوب شود. برای داشتن خوابی راحت و آسوده، باید یک چشم بند خواب به همراه داشته باشید. وسایل مورد نیاز سفر هوایی از جمله چشم بند یا بالش را می توانید به راحتی در فرودگاه ها خریداری نمایید.

نخ دندان

وسایل مورد نیاز سفر هوایی شامل وسایل بهداشت دهان و دندان هم می شود. اگر سفر طولانی را تجربه کنید ممکن است باقی ماندن مقداری از غذا بین دندان هایتان، شما را آزار دهد. نخ دندان یا خلال دندان می توانند گزینه های مناسبی برای حل این مشکل محسوب شوند.

داروهای ضروری مهم ترین وسایل مورد نیاز سفر هوایی

در صورتی که از بیماری خاصی رنج می برید هرگز داروهای خود را فراموش نکنید. اگر بیماری های شما در طول سفر هوایی به سراغتان بیاید، به دکتر و بیمارستان دسترسی ندارید و فقط این نسخه پزشکی و داروهایتان است که می تواند شما را نجات دهد. البته در نظر داشته باشید که برای وارد کردن داروهای خاص به کابین هواپیما، نیاز به ارائه‌ی نسخه پزشکی دارید.

ضروری ترین وسایل سفر هوایی
کدام وسایل در سفرهای هوایی الزامی هستند

وسایل مجاز مورد نیاز سفر هوایی

وسایل زیادی در ذهن شما وجود دارد که شاید فکر کنید از لحاظ قانونی برای ورود آنها به کابین ممنوعیت وجود دارد. توجه به ممنوع بودن وسایل در هواپیما اهمیت دار اما وسایل کاربری مختلفی را می توانید برای رفاه بیشتر خود به داخل هواپیما ببرید. از جمله این وسایل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خوراکی هایی مثل (بیسکوییت، تنقلات، کلوچه، ساندویچ سرد، شکلات و …)
  • مایعات به مقدار نیم لیوان یا 100 میلی لیتر
  • لوازم الکترونیکی مثل (گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، هدفون، موزیک پلیر، دوربین)
  • لباس
  • شانه و برس مو

وسایل مورد نیاز سفر هوایی به مشهد

وسایل مورد نیاز سفر هوایی به مشهد هم مانند دیگر سفرها خواهد بود، برای داشتن سفری راحت به مشهد باید وسایلی مانند هدفون، پاور‌بانک، بالش، چشم بند، خشکبار، لباس گرم، بطری آب و … را به همراه داشته باشید.

البته بهتر است برای سفر به این شهر که یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران محسوب می شود، نقشه ای هم تهیه کنید. این روزها انواع اپلیکیشن های مسیریابی وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهتر است در سفر به مشهد از این برنامه ها استفاده کنید تا بهترین سفر زیارتی را تجربه نمایید، البته پیش از هر سفر پیشنهاد می کنیم با کارشناسان همیارتریپ مشورت و از تجربیات آنها استفاده کنید.

چه وسایلی برای سفر به مشهد برداریم؟
ضروری ترین لوازم در سفر به مشهد

سوالات متداول

از جمله وسایل مورد نیاز سفر هوایی می توان مدارک مربوط به پرواز و مدارک شناسایی را به عنوان مهمترین وسایل شناخت. وسایل دیگر برای تامین امکانات رفاهی شما در نظر گرفته شده است.

کارت ملی، شناسنامه، دفترچه بیمه، کارت اعتباری، گواهینامه، کارت واکسیناسیون.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.