بهترین شهرها و مکان ها برای سفر مجردی در ایران

با انتخاب بهترین شهرها و مکان ها برای سفر مجردی در ایران می توانید مسافرت فوق العاده ای را به همراه دوستان خود تجربه کنید. سفرهای مجردی با مسافرت خانوادگی متفاوت است و قطعا جوانان بیشتر به دنبال هیجان و خوشگذرانی هستند. علاوه بر آن شاید امکانات رفاهی و اقامتی چندان مهم نباشد و زندگی در جنگل با یک چادر مسافرتی آنها را اقناع کند، به همین دلیل مسافرت راحت تری را سپری خواهند کرد. 

اما برای تجربه سفر تنهایی و استفاده از تورهای داخلی مجردی بهتر است با شهرهای مختلف ایران آشنا شوید تا انتخاب خوبی داشته باشید. معیارهای مختلفی مانند امکانات تفریحی، هزینه، آب و هوا و … می تواند در انتخاب شما دخیل باشد. در ادامه به معرفی و بررسی مقصد های داخلی برای سفر مجردی می پردازیم تا به شما در انتخاب مقصد سفر کمک کنیم.

بهترین شهر و مکان برای سفر مجردی در شمال ایران

شهرهای شمال ایرانی مطمئنا از محبوب ترین مقاصد برای مسافرت محسوب می شوند. به خصوص در فصل های بهار و تابستان که هوای این منطقه فوق العاده است. البته باید طبق آب و هوای هر شهر ماه مشخصی را برای سفر انتخاب کرد. همچنین بهتر است با تفریحات و بهترین جاهای دیدنی شمال آشنا شوید تا مقصد مناسبی را طبق سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.

نمک آبرود در مازندران

یکی از مناطق گردشگری محبوب و پر بازدید در شمال ایران، نمک آبرود است. شهر نمک آبرود که بین چالوس و تنکابن قرار گرفته است از امکانات تفریحی فوق العاده و هتل های لوکس و تمیزی برخوردار است. مناطق سرسبز نمک آبرود می توان بهترین مکان برای سفر مجردی به شمار رود و تفریح در دل جنگل تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. البته باید با بهترین زمان سفر به نمک آبرود آشنا باشید تا در موقعیتی مناسب به این شهر سفر کنید و درگیر گرما یا بارندگی های شدید نشوید.

تعداد افراد زیادی نمک آبرود را با تله کابین موجود در آن می شناسند. این تله کابین که دارای دو مسیر 2100 و 1700 متری است در ارتفاع 50 متری از سطح زمین قرار گرفته و یکی از تفریحات اصلی نمک آبرود به شمار می رود. از امکانات اصلی و مهیج در نمک آبرود که برای اکیپ های مجردی بسیار هیجان انگیز خواهد بود باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاتل سواری
  • پاراسل
  • جت اسکی
  • تله کابین
  • سورتمه سواری
  • کارتینگ 
  • شهربازی
  • زمین اسکیت
  • زمین تنیس
  • پیست دوچرخه سواری
  • پل معلق
نمک آبرود مقصد ایده آل برای سفر مجردها
نمک آبرود مقصد ایده آل برای سفر مجردها

جنگل ابر در استان گلستان

در شمال ایران مقصد های مختلفی است که با بهترین تورهای یک روزه داخلی می توانید به آنها سفر کنید. جنگل ابر را باید یکی از موارد در لیست بهترین شهرها و مکان ها برای سفر مجردی در ایران دانست که بهترین مقصد برای سفر مجردی دخترانه نیز محسوب می شود. اگر به دنبال تور طبیعت گردی لاکچری هستید، باید جنگل ابر در استان گلستان و شهرستان شاهرود را انتخاب کنید که از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است. 

سفر مجردی به شمال همیشه یکی از خواسته های جوانان است و شاید سوال اصلی در بین تمام جوانان سفر مجردی کجا بریم، باشد. به همین منظور شما کافیست با بهترین جاهای دیدنی استان گلستا آشنا شوید و جنگل ابر را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کنید.  
جنگل ابر، سفر مجردی در دل طبیعت
جنگل ابر، سفر مجردی در دل طبیعت

بهترین تورهای کویرگردی برای سفر مجردی

کویر گردی یکی از اصلی ترین تفریحات جوانان محسوب می شود که در سال های اخیر از محبوبیت بیشتری هم برخوردار شده است. تورهای کویر گردی بستر مناسبی برای پیدا کردن دوست های جدید هستند به همین دلیل برای سفر تنهایی با تور می توانید روی آن حساب باز کنید. با توجه به نزدیکی کویرها به تهران می توانید با انتخاب و رزرو تورهای یک روزه اطراف تهران، بهترین تور مجردی خود را تجربه کنید. در ادامه بهترین تورهای کویر گردی ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

کویر مصر در استان اصفهان

در بین تور داخلی بانوان، تور کویر مصر در استان اصفهان یکی از پرطرفدارترین ها محسوب می شود. با توجه به آب و هوای این منطقه شما می توانید در پاییز به کویر مصر سفر کنید و از هوای خنک و تماشای ستارگان در کویر لذت ببرید. فضای فوق العاده‌ی کویر مصر بهترین مکان برای مسافرت تنهایی دختر های ایران را فراهم کرده است و شما می توانید در این کویر با خودتان خلوت کنید و بهترین عکس ها را بر روی شن و ماسه ها ثبت کنید.

علاوه بر تمام مواردی که نامبرده شد تفریحات خوبی در کویر برای مسافران تعبیه شده است. از سافاری های مهیج گرفته تا شترسواری بر روی شن و ماسه ها می تواند برای شما تجربه‌ی جدیدی باشد. به همین دلیل اگر با خودتان گفتید سفر تنهایی کجا برم، ما به شما کویر مصر اصفهان را پیشنهاد می کنیم.
کویر مصر اصفهان، بهترین مکان برای سفر مجردی
کویر مصر اصفهان، بهترین مکان برای سفر مجردی

کویر مرنجاب در استان اصفهان

یکی دیگر از کویرهای ایران که شهرت زیادی دارد، کویر مرنجاب است. در میان تورهای مسافرتی داخلی با اتوبوس، کویر مرنجان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و معمولا بیشترین آمار ثبت نامی را به خود اختصاص می دهد. از زیبایی های این کویر باید به دریاچه نمک، جزیره سرگردان، سافاری های هیجان انگیز، تماشای ستارگان در آسمان صاف و زیبا و … اشاره کنیم. به هر حال با وجود دو کویر زیبا در استان اصفهان می توان آنها را در بین بهترین شهرها و مکان ها برای سفر مجردی در ایران قرار داد.

سفر تنهایی به کویر مرنجاب
سفر تنهایی به کویر مرنجاب

بهترین شهر و مکان برای سفر مجردی در زمستان

 سفرهای زمستانی یکی از دغدغه های همیشگی مردم بوده و انتخاب مقصد برای آنها کار سختی است. معمولا طبق سلیقه های متفاوت عده ای سفر به مناطق سرد را برای برخورداری از تفریحات زمستانی مانند پیست اسکی روی برف انتخاب می کنند، عده‌ی دیگر مناطق گرمی که در این فصل دارای آب و هوای متعادل تری است را برای مسافرت برمی گزینند. در ادامه به مواردی برای سفر مجردی در فصل زمستان اشاره خواهیم داشت.

جزیره کیش

در فصل زمستان افراد زیادی امارات و قطر را به عنوان بهترین کشور برای سفر مجردی انتخاب می کنند، اما شما با هزینه‌ی بسیار پایین تر می توانید به جزیره‌ی زیبای کیش که چیزی نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس کم ندارد، سفر کنید. جزیره کیش دارای بهترین امکانات تفریحی و رفاهی در ایران است و شما در این منطقه آزاد می توانید بهترین و لوکس ترین خودروهای جهان را اجاره کنید. افراد زیادی به عنوان اولین سفر تنهایی و دور از خانواده کیش را انتخاب می کنند که امنیت بالایی دارد و بهترین هتل ها و مراکز خرید را در خود جای داده است.

بهترین زمان سفر به کیش، زمستان است، چون در این فصل آب و هوای فوق العاده ای در جزیره حکم فرماست و علاوه بر آن هزینه های کمتری را باید بپردازید. تخفیف های فراوانی در بهترین مراکز خرید کیش در فصل زمستان وجود دارد که می توانید برندهای مختلفی را خریداری کنید.

جزیره کیش، بهترین مکان برای سفر مجردی
جزیره کیش، بهترین مکان برای سفر مجردی

پیست های اسکی در شهرهای مختلف ایران

در بین بهترین شهرها و مکان ها برای سفر مجردی در ایران اگر در فصل زمستان به دنبال گزینه ای می گردید، باید به سراغ پیست های اسکی بروید. البته اگر مهارت چندانی ندارید نمی توان آن را به عنوان بهترین مکان برای سفر تنهایی دانست، اما اگر مهارت کافی را دارید می توانید به تنهایی و یا دوستان خود به بهترین پیست های اسکی ایران دسترسی داشته باشید. از جمله این پیست ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • پیست اسکی دیزین تهران
  • شمشک تهران
  • توچال تهران
  • آبعلی فیروزکوه
  • دربندسر استان تهران
  • پولادکف شیراز
  • فریدون شهر اصفهان
  • خوشاکو ارومیه
  • چلگرد چهارمحال و بختیاری
  • آلوارس اردبیل
پیست های اسکی، بهترین مکان برای تفریح مجردی
پیست های اسکی، بهترین مکان برای تفریح مجردی

راهنمای مسافرت مجردی

سفر مجردی به همراه دوستان و یا سفرهای تنهایی مزایا و معایب مختلفی را دارد. به خصوص اگر برای اولین بار بدون خانواده قصد سفر دارید بهتر است نکات مهمی را رعایت کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. در جدول زیر می توانید نکات مهم در مورد مسافرت مجردی که باید به آنها توجه کنید را مشاهده نمایید.

شناخت کافی از مقصد و انتخاب بهترین شهر و مکان برای سفر مجردی
بهتر است برای اولین سفر مجردی، سفر به همراه تور را انتخاب کنید
هر روز از موقعیت و وضعیت خود به خانواده اطلاع دهید
به مقدار کافی پول نقد به همراه داشته باشید
مراقب وسایل شخصی خود باشید
کوله‌ی مناسب و سبکی انتخاب کنید، اما تجهیزات لازم را نسبت به مقصد به همراه داشته باشید
در صورتی که تنها سفر می کنید، اقامتگاه مطمئن و مناسبی را رزرو کنید
به عقاید مردم شهر مقصد احترام بگذارید

برای سفر مجردی چه نکاتی را رعایت کنیم؟
برای سفر مجردی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

کلام آخر

مسافرت های مجردی و بدون خانواده به خصوص در دورانی جوانی 20 الی 30 سال، لذت دیگری دارد. جوانان به دنبال استقلال اجتماعی هستند و در این سن و سال ترجیح می دهند سفر مجردی را تجربه کنند و به همین دلیل باید با انجام تحقیق در مورد سفر مجردی و انتخاب بهترین شهرها و مکان ها برای سفر مجردی، خیال خانواده‌ی خود را راحت کنند. در این مقاله به معرفی شهرها و مکان های تفریحی مختلفی در ایران پرداختیم که می توانند سفر مجردی هیجان انگیزی را پیش روی شما قرار دهند.

سوالات متداول

نمک آبرود در استان مازندران امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده ای دارد که می تواند برای سفر مجردی جوانان بسیار جذاب باشد. زندگی در جنگل ابر، ماسال، ویلاهای خزرشهر و ... نیز گزینه های مناسبی در شمال محسوب می شوند.

پیست های اسکی می توانند بهترین مکان های تفریحی زمستانی محسوب شوند که در این مقاله به معرفی آنها پرداخته ایم.

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.